annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen met taxipost ems

heb op 29-5 een pakje verstuurd naar italie,gewicht 2200kg met taxipost ems ,nummer EE807844670BE,
koper heeft dit pakje niet ontvangen ,heb hem op 12 -6 ,na vraag van hem de trackgegevens gestuurd ,op 14 -6 opnieuw ,had hem gevraagd geduld te hebben tot 29 -6 en gezegd dat ik er alles aan zou doen om zijn pakje op te sporen ,als het verloren blijkt dat ik dan een klacht zou indienen bij taxipost en het gerecupereerde geld naar hem zou sturen,
nu heeft hij op 24 -6 een claim ingediend bij ebay wegens niet ontvangen objecten (36stuks)heb deze beantwoord!
hij dreigd er eveneens mee mij 36 keer negatieve feedback te geven,ik kan zijn geld toch niet teruggeven ?het is niet mijn fout ,ik denk dat ik niet meer kan doen dan dit pakje op te sturen!als taxipost het verknoeid kan ik toch niet aansprakelijk gesteld worden?het pakje heeft geen kopersbescherming,en ik vermeld bij mijn objecten dat ik niet verantwoordelijk ben voor verlies in de post,wat mag ik verwachten als verder verloop ,willy
Bericht 1 van 69
laatste antwoord
68 ANTWOORDEN 68

hey jaoquin,leg mij dit eens uit

Als de koper niet betaald voor verzekerde verzending, moet hij ook niet komen janken als de zending verloren gaat bij de Post.

Dat geldt dus alleen voor particuliere verkopers.
Zakelijke verkopers zijn wettelijk verplicht te leveren of geld terug te betalen.

Dit is jou antwoord aan een ander pakje verloren in de post,zoals ik hiervoor al zei ,tegenstrijdigheden tot en met ,ga de forums eens uitpluizen en kijken wat je zo nogal voor zever verteld ,heb tijd met hopen nu ,mag toch niets doen!
willy

nog een paar opmerkingen van anderen:

Heb al een klacht neergelegd. Ik heb de koper ook direct gecontacteerd. Op de post zeiden ze me omdat het afzendadres achterop stond het misschien kon zijn dat de box teruggestuurd kan worden naar mij. Maar dat kan een paar weken duren. Hoop daarop natuurlijk. Ik begrijp wel dat je zegt van terug te betalen. Maar eigenlijk gebeurt het zelden of nooit dat er iets niet aankomt. Ik heb ook natuurlijk mijn twijfels, heeft bij het betalen al heel lang gewacht met telkens uitvluchten. Heeft ook wel allemaal postieve feedback, maar tegenwoordig weet je nooit natuurlijk. Die negatieve zal ik er dan maar bijnemen zeker, heel jammer, maar kan toch niet de verantwoordelijkheid opnemen voor de flaters van de post.

18-09-08 17:50 CEST
Als de koper niet betaald voor verzekerde verzending, moet hij ook niet komen janken als de zending verloren gaat bij de Post. Shit happens. Jammer maar helaas.En als er dan al negatieve feedback op volgt, kan je die als onterecht counteren met een feedback-reply. Niemand zal je dat bolletje dan kwalijk nemen.Dus niet ingaan op die feedback-chantage!
Bericht 51 van 69
laatste antwoord

t word nog plezant ,zeker weten
voorwaarden stellen en niets doen!waarom? om de lege plaats op te vullen
willy
Bericht 52 van 69
laatste antwoord

Verzenden met taxiopost 24h ,als ik bij jou koop met deze verzending en ik zeg dat ik dit niet ontvangen heb ,wat ga je daar aan doen ,is niet aangetekend!

Is online te traceren dus binnen België geen enkel probleem, hoeft helemaal niet aangetekend.

Ik verstuur enkel met een online traceerbare pakketdiensten, binnen België, binnen Nederland, binnen Europa en naar Amerika. Dus voor PayPal claims ben ik altijd gedekt. 😉

Er ligt bij jou wel een heel dunne scheidslijn tussen particuliere of professionele verkoper. Ik kan dat niet beoordelen, dat doet de Belastingdienst.
Maar ik ga er in jouw geval van uit dat je professionele verkoper bent.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 53 van 69
laatste antwoord

De Belgische wetgeving (alsook de Europese regel) bepaalt dat joaquin-antique pas een betaling mag vorderen van zijn klanten NADAT het gekochte opgestuurd werd naar de koper.

Ik vorder niks en hoe moet dat dan als men onmiddellijk met PayPal betaalt? Moet ik dat dan terugstorten? Graag uw advies in deze. :^O

Bericht 54 van 69
laatste antwoord

ik zal het nog eens trachten uit te leggen,ik ben een gewone cactusliefhebber ,ik moet mijn verzameling planten verkopen wegens gezondheidsredenen ,wat verkocht is is weg ,ik koop geen enkele plant aan om voort te verkopen ,het is mijn persoonlijke verzameling cactussen
die ik in de loop van 20jaar hobby heb gezaaid en gekocht.Nog een kleine duizend planten moet ik verkopen en dan is het voorgoed gedaan met deze verkoop en spijtig genoeg met mijn verzameling.ik heb nu ongeveer een 300 tal planten verkocht,ben ik daarom een proffesionele verkoper?dit is de eerste en de laatste keer dat ik cactussen verkoop en lelijk tegen mijn zin ,ik hoop dat jij nooit de beslissing moet nemen om te stoppen met een hobby wegens gezondheidsredenen ,dit is niet het plezantste dat je moet doen,zeker niet als dit je grootste passie is.
Hopelijk en dat wens ik je zeker toe, blijf je gezond genoeg om alles te blijven doen wat je graag doet,daarom ook dat het extra pijn doet als sommige dingen dan nog mislopen.
Willy
Bericht 55 van 69
laatste antwoord

De Belgische wetgeving (alsook de Europese regel) bepaalt dat joaquin-antique pas een betaling mag vorderen van zijn klanten NADAT het gekochte opgestuurd werd naar de koper.

Ik vorder niks en hoe moet dat dan als men onmiddellijk met PayPal betaalt? Moet ik dat dan terugstorten? Graag uw advies in deze.

dat moet je aan e user-2 vragen!ik dacht ook dat je eerst moet betalen voor je het in handen krijgt!

verzenden met taxipost is traceerbaar ,maar wat als men het aan de voordeur zet en iemand gaat daar mee aan de haal?hebt het dan ontvangen maar nooit gezien,is ook niet waterdicht,wat gebeurd er in dit geval,heb al een paar keer gehad dat men het pakje bij afwezigheid gewoon aan de voordeur zette,heb altijd gedacht dat men dit persoonlijk afgeeft !
willy
Bericht 56 van 69
laatste antwoord

Zijn de gevolgen van de bepalingen van wetgeving van verkopen op afstand hier nog NIET genoeg vermeld?

Als iemand onmiddellijk met Paypal betaalt dan is dat het gevolg van JOUW handelen als verkoper (niet eBay, je daar achter wetsteken zou al te gemakkelijk zijn).

En wat zijn de gevolgen van het laten betalen door je koper vooraleer het verkochte toekomt?

1. Een langere periode dat de koper kan afzien van diens aankoop
2. terugbetaling van het INTEGRAAL betaalde bedrag, dus in dit geval moet de verkoper zelfs bijkomstig de verzendkosten terugbetalen?

Genoeg info? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 57 van 69
laatste antwoord

Als iemand onmiddellijk met Paypal betaalt dan is dat het gevolg van JOUW handelen als verkoper

Hoe dan?
Hoe zou ik kunnen voorkomen dat kopers betalen zonder dat ik ook maar een factuur of iets dergelijks heb verstuurd?

Bericht 58 van 69
laatste antwoord

he ,user 2 en joaquin ,dat is een andere discussie, bent aan t afdwalen,geen zijweggetjes please,
willy
Bericht 59 van 69
laatste antwoord

Er zijn toch genoeg aanbiedingen van verkopers die bij hun aanbieding plaatsen niets te betalen vooraleer ze een (eBay) factuur voor het totaal te betalen bedrag ontvangen hebben?

Wat is er zo moeilijk van bij een aanbieding te verwijzen naar de bepalingen van de verkopen op afstand en te plaatsen dat in gevolg van deze wetgeving de betaling slechts wettelijk dient te geschieden na ontvangst van de koper van het gekochte en nadat deze het goed bevonden heeft?

Het eBay systeem laat dit perfect toe omdat jouw verzending als verkoper los staat van de ontvangst van de betaling.

De koper kan perfect na de ontvangst betalen zoals aangegeven bij het eBay aanbod, via overschrijving, paypal of wat dan ook. -----

-----

Bericht 60 van 69
laatste antwoord