- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 05-07-2010 19:36
Ook hier weer heb ik hen al laten weten dat ik dit zal opvolgen (lees: hen niet gerust laten tot ze dit oplossen).
Daarnaast heb ik een grandioos probleem met de factuur...
Volgens mij is deze niet eens wettelijk: er staat nergens een vermelding van het effectief aangerekende bedrag aan BTW... hoe kan ik deze factuur dan in godsnaam in mijn boekhouding verwerken?
De facturen zijn immers altijd al een bron van ergernis geweest wat mij betreft. Een voorbeeldje:
- Het te betalen saldo voor de maand mei was € 178,23
- Het effectief betaalde bedrag dat ze van mijn Paypal hielden: € 177,87.
Leg da maar eens uit bij een eventuele controle.
Maand na maand klopt de factuur niet met het effectief betaalde bedrag.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 20:00
Sta nog steeds onder zakelijk account maar van een BTWnr. is niets terug te vinden laats staan te controleren.
Wel staat de vermelding dat mijn creditkaart verlopen is. Dat zal ondertussen wel zo zijn aangezien ik half vorig jaar een nieuwe heb ontvangen. Zie niet in waarom ik deze gegevens zou aanpassen daar ik niks meer verkoop op Ebay wegens hun inhaligheid. Op die manier moeten ze mij ook geen factuur opsturen en het geld onrechtmatig van mijn rekening halen.
Ik koop af en toe nog wel eens iets hier en daar heb ik geen problemen mee dus ik laat alles lekker zoals het is.
Waarschijnlijk heb ik dan ook geen miserie inzake het BTWnr. doordat ze mij al een paar jaar geen facturen meer moeten toezenden. Vind het wel raar dat mijn account ingeschreven is als zakelijk en ik nergens mijn BTWnr. terugvind.:O
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 20:08
ik denk dat we die factuur gewoon moeten ingeven als zijnde factuur zonder btw (want een buitenlands bedrijf kan gewoonweg geen btw aanrekenen aan een belgische btw plichtige) en dan nadien een creditnota moeten toevoegen van het bedrag dat overeenstemt met de 15% luxemburgse btw
of zoiets 🙂
sebiet moeten we nog eens 21% Belgische BTW op de 15% bijbetalen grrrrrrr
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 21:29
En wanneer we dan later die BTW eventueel terugkrijgen, zullen we die logischerwijze dienen terug te betalen aan de Luxemburgse staat zeker?
Allez, da's dus mijn idee hé? Mogelijks zit hier nog één of ander haperingske fout in maar ja, "is er toevallig een boekhouder in de zaal?" :_|
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 22:55
Begin met ebay te wijzen op de BTW regels van toepassing sinds 1/01/2010. Eis dat ze hun factuur rechtzetten en betaal enkel het bedrag zonder BTW (meldt dat ook aan eBay). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 22:56
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 22:58
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fromWhichPage=vieshome&selectedLanguage=NL
Zend die link naar eBay (alhoewel ze die wel zullen hebben). -----
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 23:10
Net zoals bij zovelen hebben wij het probleem dat ons BTW-nummer slechts vermeld stond met de oude 9 cijfers ipv van de noodzakelijke 10 sedert anderhalf jaar.
Deze vergetelheid van onszelf om dit aan te passen is de oorzaak van het probleem!
Stricto senso zijn wij dus in de fout en niet ebay...
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 23:11
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-07-2010 23:17
eBay hoefde alleen maar zijn eigen software aan te passen en overal een 0 voor plaatsen en als was opgelost !
Neen , ze veklaren alle Belgische BTW nummers ongeldig en rekenen overal 15% Luxemburgse BTW aan (die je inderdaad niet kan terugvorderen want niemand heeft een originele faktuur ontvangen met aparte vermelding van het aangerekende BTW bedrag). eBay laten weten dat we enkel het bedrag zonder BTW betalen is ook geen optie want dan kan je binnenkort niet meer aanbieden 'wegens betalingsachterstand' - Mijns inziens is de enige optie te wachten tot ze beseffen welke flater iemand heeft begaan door iedere zakelijke verkoper ineens zijn BTW nummer als ongeldig te beschouwen met alle gevolgen vandien en hopen dat alles dan rechtgzet wordt.