- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 16-05-2011 20:53
Ik heb gisteren een samenvatting in Duits gestuurd naar de locale Polizei die met die dossier belast is.
Verleden week heeft een kennis die duits spreek gebeld en ze hebben bevestig dat ze zullen die zaak afhandelen.
Nu mij conclusie is dat die gast inderdaad 200% een oplichter is door de volgende te kunnen vaststellen (in chronologische orde) :
- Pakket verstuurd naar verkeerde adres (geen tracking/ bon / bewijs)
- Pakket pas na een kleine maand thuisgekregen. - Pakket was leeg. (inhoud was : plastiek zak, stof en duitse reclame folders)
- De object dat ik gekocht heb was te groot om in die pakket te passen dat gemeld bij de verkoper, aantwoord : „ich übersendete Ihnen eine 980er CPU in der orignalen BOX 'nur" ohne Kühler. Dies ist und war mein Verschulden"
- Verkoper beweert dat hij een Retail (boxed) 980x zonder cooler heeft opgestuurd maar die product besta niet eens.
Probleem is dat Intel verkoop alleen 980x retail MET cooler.
Origineel Ebay aanbod meld duidelijk
- Bezeichnung: Intel® Core™ i7-980X Prozessor Extreme Edition - Modell: BX80613I7980X
- Verkoper zegt dan dat het in het vervoer (door DHL/Deutsche Post) iemand heeft de inhoud gestolen en probeer de verantwoordelijkheid op mij te zetten Hij probeer zijn verhaal waar te maken door de kasticket van DHL te tonen met erop "gewicht 2kg".
De pakket dat ik kreeg woog 450gr. Die 2kg gaat over de tarificatie (0->2kg) .
Hoe kan het dan een processor alleen(volgens wat hij zei) (300-400gr) ineens met verpakking & beschermingsmateriaal 2kg wegen ?
Er zijn nog details/informatie die zijn schuld kunnen aantonen...
Ik zou doodgraag met de mensen van Ebay security willen spreken want die verhalen kloppen van geen kanten, de politie is inderdaad al met een crimineel onderzoek bezig die normaal binnen enkele weken zijn vruchten gaan worpen.
Ondertussen heeft de verkoper mij bedreigd met een proces wegens laster, ik had in feedback geschreven dat een oplichter & dief was die mij 637€ gestolen had.
En hij probeer ook (Ebay? Politie?) wijs te maken dat ik de processor zou ontvreemd...
gek de wereld op zijn kop.
-- Bewerkt door ywdt om 17 May 2011 14:16 CEST- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-05-2011 10:18
Weet iemand hoe dat ik Ebay Duitsland (support/security) kan contacteren?
Ik zou daar graag mijn verhaal doen want die verkooper is mijn aan bedreigen ..
-- Bewerkt door ywdt om 18 May 2011 10:19 CEST- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-05-2011 10:34
Ik heb een nummer gevonden maar spijtig genoeg spreken ze daar alleen maar Duits..
Waarom Ebay, een internationale bedrijf, geen customer support geef in het Engels is een raadsel voor mij ?
-- Bewerkt door ywdt om 18 May 2011 10:35 CEST- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-05-2011 11:58
Heel raar dat ze bij de Duitse CS geen engels verstaan, de meeste Duitsers verstaan goed Engels, en bij zo een internationaal bedrijf als eBay zou je toch verwachten dat de medewerkers Engels verstaan.
Kan je niet via de Belgische Customer Support hulp vragen, laat je in geen geval bedreigen door een verkoper !
-- Bewerkt door mikmak147 om 18 May 2011 11:59 CEST- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-05-2011 13:09
Ik heb een nummer gebeld via Skype en dan moest ik een "pin" code invoeren. Daarnaa kreeg ik een dame aan de lijn die alleen Duits spraak.
Ik heb ook al een paar keer gebeld op de CS in Belgïe en ben wel "geholpen". Deze morgen zelf, maar die persoon zei ook dat in Duitsland alleen maar Duits als taal aanvaarden. Leek ook precies dat geen "directe" verbinding is tussen Ebay BE en Ebay DE .. Ze kunnen wel een "dossier" doorsturen maar ik kan mijn verhaal niet vertellen naar Ebay DE wegens die taal problematiek. Nu ja, ik heb geen schrik van zijn bedreigingen en ben zeker van zijn schuld (lees verhaal boven) en dat wou ik dus aankaarten bij de mensen van Ebay in DE.
Goed, gezien een politie onderzoek bezig is, zal ik zeker afwachten wat de resultaat daarvan is.
-- Bewerkt door ywdt om 18 May 2011 13:10 CEST