annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

klant weigert totale verzendkosten te betalen

tamae2010
Community-lid

Hallo, ik heb 5  artikelen verkocht ,kleding, waarbij ik in de info schreef dat er bij gezamelijke aankoop korting zou zijn op de verzendkost.

De koper koopt uiteindelijk in feb 5 stukken kledij waarop ik een fikse korting geef, ze blijft afpingelen en met prijzen goochelen want hoeft voor haar niet in een doos van de post en ook niet verzekerd voor het minimale bedrag dat ze kocht, goed ik verlaag de kost naar 6 euro.

Ik pak het pakket in en staat reeds enkele dagen te wachten op betaling zodanig dat ik het kan verzenden.

Dagen later koopt ze alnog een gilet die ze nog persé in hetzelfde pakket wil terwijl ik op voorhand verwittigde dat die er niet meer bijkon en apart zou verstuurd worden. Ik stuur de rekening ook apart op.

uiteindelijk deze ochtend ontvang ik de betaling ( niet via paypal) van de goederen aangekocht op 27 feb, wat blijkt 3 euro en een klets te weinig betaald ! Ik neem contact op en leg het nog eens goed uit waarop ik een antwoord krijg dat het samen moet en een pakket tot 10 kg maar 8 euro kost.

Vraag me af hoe dat nu verder moet ?

Voor zover ik weet beslist de verkoper toch zelf wat de verzendkost is en hoe hij het wil versturen en niet de koper !

Ik denk dat 6 euro vragen voor een pakket met 5 kledingstukken er toch niet over is ?

Wat zijn de oplossingen hiervoor aub ?

DANK U BESTE HELPERS !!!!!!!

Hele onderwerp weergeven

De verkoper kan in theorie inderdaad zelf bepalen wat hij aanrekent voor de verzendkost maar... is het dan niet redelijk om de extra aankoop samen met de eerste artikels te verzenden om zo de koper ook het gevoel te geven dat hij inderdaad een goede koop deed en hij an portkosten bespaarde door alle artikels bij één verkoper te kopen?

Persoonlijk vind ik het als regelmatig verkoper slechts evident dat ik dit in 1 pakket verzend en zoals in jouw geval dan ook het tarief van -10kg aangerekend wordt.

Mijn advies aldus: maak hier geen punt van, het zorgt enkel voor wrevel en later een eventuele negatieve feedback en lage DSR-score qua verzendingskost en evt communicatie

Een vraag stellen