annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje terug aangekregen

quincy4039
Community-lid

Hallo, op 28-04-12 verstuur ik een pakje naar de koper, die netjes op tijd betaald.

Maandag, 21-05-12, belt de postbode en geeft me het pakje terug, pakje niet afgehaald door de koper...

 

Heb de koper al meermaals een mail gestuurd, telefonisch proberen te bereiken, tracknr doorgestuurd,( dan kan ze zien dat het wel degelijk verstuurd is geweest) maar krijg nergens antwoord.

Heb mail gestuurd dat zij extra 6,20 euro verzendkost moet betalen, zodat ik het pakje terug kan opsturen...

 

Wat gebeurt er als: de koper deze 6,20 euro niet wil betalen, of wat gebeurt er als de koper niets van zich laat horen??

Stel dat ik negatieve feedback hiervoor krijg, terwijl het pakje hier gewoon terug is aangekomen?

 

Graag jullie antwoord aub, met dank,

 

quincy4039

Geaccepteerde oplossingen (3)

Geaccepteerde oplossingen (3)

Om je verkoopkosten te recupereren kan je een geschil openen wegens niet-betaling (nadat je het geld teruggestuurd hebt), of een aanvraag tot annulering indienen, dit laatste zou ik niet doen aangezien je koper niet reageert, beter een geschil openen. en tegelijk met het geschil een mail naar de koper sturen om uit te leggen dat je dat geschil opent om je verkoopkosten terug te krijgen, anders riskeer dat je koper kwaad wordt. 😉

Ik sluit me volledig aan bij mik-mak, ik zou de koper nog ongeveer een week de tijd geven om te reageren, wil die de extra verzendkosten niet betalen of reageerd die in het geheel niet... het object terugbetalen minus de kosten en de zaak als afgehandeld beschouwen. Het is niet de verkoper diens verantwoordelijkheid als een koper nalaat zijn pakket af te halen, de koper had immers tien dagen de tijd daarvoor, ook hij de mogelijkheid aan de post een tweede aanbieding te vragen op een afgesproken tijdstip, wat dus duidelijk ook niet is gebeurt!

Hoe het in voorkomend verdrr gaat, valt af te wachten.

Als je geen bericht krijgt van de koper dat je het pakje een 2de keer moet versturen, kan je best de betaling van het object terugsturen, de verzendkosten zou ik houden, alleen het object terug betalen. Als je dan negatieve feedback krijgt kan je een geschil wegens niet-betaling openen, bij het sluiten van het geschil verdwijnt de feedback.

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

quincy4039
Community-lid

Nog steeds geen antwoord gekregen, dus heb ik donderdag het bedrag teruggestort op de koper zijn rekening, zonder de verzendkost,

helaas om een geschil te openen wegens niet-betaling, was het al te laat, men krijgt 32 dagen na verkoop de tijd kwam er op het scherm, en de verkoop is dus al 34 dagen geleden 😞

 

Verkoopscommissie dus weg... (het bedrag was niet groot, dus is geen ramp, maar toch..)

 

Bedankt voor jullie antwoorden,

 

groetjes quincy4039

Ik wil er nog wel even aan tovoegen dat je nooit te snel conclusies mag trekken, wat niet wil zeggen dat je je mag indekken ingeval van moedwil van de koper. Je hebt tenslotte een deathline om een egschil te kunnen openen.

Je weet nooit wat de reden van die radiostilte is, mss is de koper ziek geworden of heeft die een ongeval gehad of een andere goeie reden waardoor het pakket niet kon worden afgehaald en er niet gereageerd kan worden op mails? Nuja, afwachten, maar het ook niet te lang meer laten aanslepen of je bent je commisie kwijt.

quincy4039
Community-lid

Nog even 1 vraagje: als ik haar het bedrag terugstort, hoe kan ik mijn verkoopcommissie van Ebay terugvorderen?

quincy4039
Community-lid

Dankjewel, ik zal nog even afwachten,

groetjes,

Een vraag stellen