annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Annulatie??

Ik kocht gisteren een object van iemand uit Italië.

Na vandaag wat mails te hebben ontvangen, blijkt dat dit object niet meer in voorraad is.

 

De verkoper heeft nu een vraag tot annulering naar mij verstuurd.

Maar hierin staat: U mag de annuleringsaanvraag enkel aanvaarden als u nog niet betaald hebt of als u al een terugbetaling hebt ontvangen van de verkoper.

 

Ik heb betaald via paypal gisteren, heb geen terugbetaling gekregen.

 

Maar hoe werkt dit nu precies? Moet ik eerst die annulering bevestigen en krijg ik dan mijn geld terug. Of moet ik afwachten tot ik mijn geld teruggekregen heb, en dan pas annuleren?

 

En ook: moet ik het geld van de verkoper terugvragen? (ik spreek geen woord italiaans) of moet ik dit aan paypal zelf vragen?

 

Alvast bedankt!

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

billywear
Community-lid

Dat de verkoper een annuleringsaanvraag heeft gedaan is normaal, dat is de manier om de verkoopscommissie van eBay terug te krijgen, wacht echter wel tot u de terugbetaling heeft ontvangen om dit te doen.

 

Let op, de verkoper kan zelf het geschil sluiten na 7 dagen indien u er niet op antwoordde, maar ik denk wel dat uw verkoper ter goeder trouw is want anders had hij een geschil wegens niet betaling geopend ipv een geschil voor annulering.

 

Let ook op dat indien u de annulering weigert de verkoper z'n verkoopscommissie voorgoed kwijt is aan eBay!!! En dat is niet bepaald bevordelijk voor de sfeer van de verkoper. Dus gewoon wachten op uw terugbetaling, indien ze binnen 3 dagen nog niet terug op uw paypal rekening staat, de verkoper contacteren en vragen waar uw geld blijft, u hoeft dit niet in het Italiaans te doen, engels zal wel goed genoeg zijn.

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

Ok en welbedankt!

 

Het was me niet zo heel duidelijk.

Ik zou een bericht naar die verkoper sturen, in het Engels en/of Frans, dat verstaat die Italiaan wel, om te zeggen dat je de transactie zal annuleren, nadat hij de betaling teruggestuurd heeft.

hughwitte
Community-lid

Nog enkele opmerkingen:

Als uw PayPal betaling voor deze aankoop gespijsd was door uw kredietkaart, gaat het geld bij een refund terug naar uw kredietkaartrekening. U kunt dan niet zien aan uw PayPal saldo of er terugbetaling geweest is of niet. U kunt wel in het rekeningoverzicht van uw PayPal betalingen naar de details van de betaling kijken, en zien of er al terugbetaling gebeurd is.

eBay schrijft:"U mag de annuleringsaanvraag enkel aanvaarden als u nog niet betaald hebt of als u al een terugbetaling hebt ontvangen van de verkoper". Hou u daaraan, en ga ook niet stilzwijgend akkoord met de annulatie als u geen terugbetaling krijgt. Laat de verkoper daarom weten dat als u geen terugbetaling gekregen hebt binnen zeven dagen na het zenden van het annuleringsverzoek, u, voor het verstrijken van deze zeven dagen, niet akkoord zal gaan met het verzoek. U kan dan later uw geld terugkrijgen via een PayPal geschil wegens niet ontvangen object.

Een vraag stellen