annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper heeft artikel niet ontvangen

tamae2010
Community-lid

Ik stuurde op 25 januari een postenvelop van 145 g naar een koper in Nederland, ik moest om het te verzenden 3kr zoveel portokosten betalen dan in ontving omwille van het gewicht en omwille van internationale zending.Tot daar nog geen probleem want dat is uiteindelijk mijn eigen schuld. De koper zegt me nu dat hij het pakket niet kreeg.Ik kan het niet traceren want is als gewone zending via de post gegaan.Wat is de gangbare manier om hier mee om te gaan ? Moet ik "als "het niet toekomt alles terugbetalen aan de koper? Tot op dit moment is alles reeds goed verlopen met het verzenden omdat ik in België steeds traceerbare pakketjes verstuur maar nu dus 1 keer niet ! Dank u voor uw info !!

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

Onderstaand antwoord is slechts ten dele waar...
Als verkoper ben en blijf je verantwoordelijk voor een zending tot het moment dat de koper het pakket ontvangen heeft.
Dit houdt dus in dat je eigenlijk wel degelijk gehouden bent om terug te betalen aan de koper.

Maar misschien toch nog een vraagje omtrent de verzending: heb je een idee of er op het pakket een extra "Prior"-zegeltje geplakt werd of niet?
Indien dit niet gebeurde, zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn van de vertraagde aflevering.
Uit eigen ervaring weet ik dat - ondanks dat de postzegel een vermelding "Prior" heeft - de afwezigheid van deze extra sticker vaak de oorzaak is van vertraagde afleveringen.

Hoe heeft de koper betaald ? Als hij met Paypal betaald heeft, heeft hij kopersbescherming en kan ebay het geld van jouw PP-account nemen en aan de koper terugbetalen. Als hij op een andere manier betaalde is het aan jou om te bepalen of je wil terugbetalen, bij niet terugbetalen riskeer je wel negatieve Feedback.

Antwoorden (0)

Een vraag stellen