annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Object wijkt duidelijk af van afbeelding.

roderio
Community-lid

Ik heb onlangs een objectiefdeksel gekocht op e-bay van een Duitse verkoper.
Er staat het volgende duidelijk bij zijn te koop artikel:
Ricoh  Snap Deckel 52mm guter ZustandLieferumfang wie abgebildet!
Ricoh  Snap Deckel 52mm guter Zustand
Lieferumfang wie abgebildet!
Objektivdeckel
Maar ik heb deze bekomen:

Objektivdeckel

Dit is toch een duidelijke afwijking van zijn afbeelding.
Ik wil de man geen negatief feedback geven maar anderzijds beantwoord hij ook mijn mail niet.

Wat kan ik verder nog ondernemen want het objektiefdeksel dat hij mij heeft toegestuurd moet ik niet hebben?

Ik weet niet hoe ik een klacht kan indienen bij e-bay of Paypal.
Alle hulp is welkom.


Mvg, Roderio

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

zowiedot
Community-lid

PS: Sorry voor de misschien een beetje naïeve vraag Roderio: maar wat is er precies mis met het kapje? Het ziet er wat anders uit qua letters, maar het lijkt wel dezelfde zwarte kleur. Is het ook dezelfde maat ? Is het niet bruikbaar voor jouw camera ? Of is het een verzamelobject waarbij het precies het goeie lettertype moet zijn ?

Ik zie ook het probleem niet, een verkoper die 3 stuks identieke zulke "verzamelobjecten" verkoopt ???

Prof verkopers die dergelijke artikels verkopen plaatsen er een foto bij om aan te duiden dat het "zó geleverd wordt, zonder doosje en dergelijke"
dit staat trouwens aangeduid in de beschrijving.

Eigenlijk gaat het over replica objectiefdeksels omdat Ricoh ze niet meer maakt.

Ik geloof dat PayPal in het beste geval de initiële kost (item + verzending) zal terugbetalen - door het bedrag af te halen van de rekening van de verkoper- maar niet de retourzending.

Daar wringt het schoentje dikwijls: je moet het item terugsturen naar de verkoper (op zich geen probleem), maar je moet wel de kosten van de retourzending zelf betalen. Afhankelijk van hoe ver de verkoper woont & hoe zwaar/ groot het object is kan dit oplopen. Soms is het niet echt de moeite: bedrag retourzending vs. item kostprijs kan ongunstig uitvallen. Je kan ook best een verzendbewijs bekomen, zodat je kan aantonen dat je het item weldegelijk terug gestuurd hebt. 

Ik weet niet of PayPal in het geval van een afwijkend object kan zorgen dat de verkoper volledige verantwoordelijkheid draagt (ook voor retourzending).

Ik ben wel geïnteresseerd in de oplossing voor dit dilemma eigenlijk: ik heb zelf nu ook zo'n probleem. Ik koop iets in staal met witte afwerking (volgens foto van de verkoper), en ontving een geïriseerd roze (?!) afwerking ipv wit. Dit was niet aangegeven in de item listing. De gecontacteerde verkoper ziet het probleem niet want "het werkt toch". Eigenlijk was het een kadootje voor een jongen, maar sorry, ik kom wel raar over met zo'n gemarmerd roze spul. Als gevolg zit ik nu met een betaald item waar ik niks mee kan doen.

Het liefste zou ik ofwel het witte item ontvangen dat ik dacht te kopen (via de foto die de verkoper postte), ofwel een volledige vergoeding. Maar het is maar de vraag of dat mogelijk is...

Ik hoop alvast van wel.


PS: Sorry voor de misschien een beetje naïeve vraag Roderio: maar wat is er precies mis met het kapje? Het ziet er wat anders uit qua letters, maar het lijkt wel dezelfde zwarte kleur. Is het ook dezelfde maat ? Is het niet bruikbaar voor jouw camera ? Of is het een verzamelobject waarbij het precies het goeie lettertype moet zijn ?

Volgende link kan je helpen bij een eventuele Paypal-claim:

Paypal claim

Je hebt 9,50 euro betaald.
Via een PAY PAL claim moet je de zaak aangetekend terugsturen.De aantekentaks alleen al bedraagt 4,70 euro.
Voor een gewone brief mag de dikte maar 5 mm bedragen.Zodat je meer gaat kwijt zijn dan de prijs die je hebt betaald
Dus dat doe je alleen uit principe

Misschien komt de verkoper nog met een voorstel af

Heb je al een geschil geopend wegens afwijkend object ? Op de aanbiedingspagina kan je een link vinden om een probleem te melden, misschien reageert de verkoper daarop.

Een vraag stellen