op 19-09-2012 11:53
2 dagen geleden wou ik bieden op een object, waarbij in de veiling stond dat de verkoper wereldwijd verzend.
Ik heb hem gemaild met de vraag hoeveel verzending het naar België zou zijn, en kreeg ook netjes een mail terug.
Mail staat ook nog netjes als bewijs in mijn inbox op mijn ebay-account.
Ik heb een half uur van mijn tijd verspilt toen de bieding bijna gedaan was, doordat ik de melding kreeg "dit item kan niet naar België verzonden worden" toen ik mijn bod wou doorgeven, en daardoor het item ben misgelopen!
Ik heb de koper een mail gestuurd, maar krijg hier natuurlijk geen antwoord op.
Kan hier uberhaupt iets aan gedaan worden?
Waarschijnlijk niet, maar ik kan het altijd vragen natuurlijk.
Zoals hetzijspoor zegt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de verkoper wereldwijd opgegeven heeft maar met uitsluiting van een of meer landen waaronder België. Kijk eens terug naar de aanbieding en zie of er "zie uitsluitingen" (see exclusions) bij "wereldwijd" (worldwide) staat, en klik op "zie uitsluitingen".
België stond er niet bij als uitsluiting.
Naja, pech gehad dan maar.
Gewoon super jammer, omdat ik hem gemaild had met de vraag hoeveel de porto zou zijn naar België, en hij ook gewoon het bedrag terug mailde.
Bedankt voor jullie reacties!
U gaf het antwoord zelf al: daar kan niets aan gedaan worden.
Mogelijks had de verkoper toch iets niet ingesteld als wereldwijd verzendbaar