annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bedrieging

johanvoetbal
Community-lid

hallo
ik heb daarstraks deze mail gekregen van iemand die niet heeft betaald .

Hi dear friend,You want to play with me ??? OK dear friend !My friends will like to play with your sales...wire of whore, one will laugh... - metis_du_sud

ik weet dat deze ebayer meerder gebruikersnamen heeft

wat kan ik doen
alvast bedankt

Geaccepteerde oplossingen (3)

Geaccepteerde oplossingen (3)

hughwitte
Community-lid

en wat als ze betalen en dan nog negatieve feedbacks blijven geven .

Vandaar dat het belangrijk is dat men de kwaadwillige gebruikersnamen die men kent in de geblokkeerde biederslijst zet zoals hierboven al gezegd. Dit zegt eBay:

“geblokkeerde bieders mogen niet onder een andere gebruikersnaam objecten van die verkoper kopen of erop bieden. Als ze dat wel doen, kunnen ze voor onbepaalde tijd worden geschorst.”

Vermoedt u dat ze dat toch doen, kan u ze melden met dezelfde “Meld” link die in mijn vorige bijdrage is opgegeven. eBay beschikt naar eigen zeggen over gesofisticeerde middelen om personen te identificeren, middelen waar ze niet verder willen over uitweiden.

"Je hebt toch geschillen geopend wegens niet betaling ? Dan kan de negatieve feedback verwijderd worden."

Dit is al evenmin zeker hoor.
De feedbacks worden automatisch verwijderd indien de koper niet reageerde in het geschil vooraleer het afgesloten werd.
Indien ze wel reageren, dan moet je terugvallen op de procedure van ebay en dan is de kans klein dat de feedback verwijderd zou worden als eBay het nu ook al niet wil doen

-- Bewerkt door hetzijspoor om 12 Dec 2010 20:42 CET

Mijn ervaring leert mij dat blokkeren van dergelijke individuen enkel bij hen aanstekelijk werkt om al dan niet reeds bestaande accounts te gebruiken om wraak te nemen.
Sedertdien blokkeer ik niemand meer.

Antwoorden (7)

Antwoorden (7)

johanvoetbal
Community-lid

dit bedoel ik als hij en een paar van zijn  vrienden op de laatste min bieden kan ik niets blokkeren
en wat als ze betalen en dan nog negatieve feedbacks blijven geven . nu ik maak me er niet druk om

speedsterboy1
Community-lid

Vervelende situatie, als die persoon dat meent.

Ook al blokkeer je de gekende namen, een ebay koop account is op twee minuten aangemaakt, zoveel als je wil, en als die persoon dan zo snugger moest zijn om op de laatste minuut te bieden dan valt er niets te blokkeren, en als ze dit dan nog met meerdere moesten doen.

hughwitte
Community-lid

Het lijkt er op dat de e-mailschrijver een Franstalig iemand is die een online vertaalprogramma gebruikt om uitdrukkingen zoals “fils de p***” verkeerdelijk in het Engels te vertalen als “wire of wh***” 😮

Indien uw aanbiedingen zouden verstoord worden, klik op “Meld” in de onderstaande zin (staat onder “Enkele voorbeelden” ) in de pagina waarvan de URL hieronder gegeven, en vraag of eBay maatregelen kan nemen tegen de opgegeven gebruikersnamen en plak er buiten de opgegeven objectnummers ook de ontvangen e-mail bij met header, of indien via de eBay berichten verstuurd, de e-mail identificatienummer onderaan.
Meld een koper die biedt met de bedoeling een aanbieding te verstoren.
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/unwelcome-buying.html


PS:

Geschillen voor onbetaalde objecten bij niet betalers zijn niet alleen nodig voor het verkrijgen van creditering van de verkoopcommissie, maar ook voor het verwijderen van negatieve feedback in gevallen waarin de koper geen geldige reden heeft om niet te betalen.

De koper die niet betaalt, kan in de nieuwe procedure niet meer in het geschil onbetaald object reageren met commentaar, waar dat vroeger wel het geval was. Hij kan ten alle tijden rechtstreeks met de verkoper blijven communiceren via e-mail of berichten in mijn eBay.

De koper kan op het geschil reageren door te betalen. Als de koper niet betaalt of geen akkoord kan bereiken met de verkoper binnen de 4 dagen, kan het geschil worden gesloten en kan eBay een onbetaald object registreren op het account van de koper. Als een onbetaald object werd geregistreerd op de account van de koper, kan de koper reageren op het geschil door bezwaar aan te tekenen tegen de aantekening met bewijs van betaling of met een geldige reden om niet te betalen. Als een onbetaald object werd geregistreerd op de account van de koper, en de koper tekent geen geldig bezwaar aan tegen de aantekening wordt negatieve of neutrale feedback gegeven door de koper voor die transactie verwijderd. Zie:

http://pages.benl.ebay.be/help/buy/questions/unpaid-item.html
http://pages.benl.ebay.be/help/buy/appeal-unpaid-item.html
http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/losing-privileges.html

 

En wat betreft Customer Support:
afhankelijk van de aard van uw vraag kan het 24 tot 72 uur duren voordat uw e-mail beantwoord wordt door Customer Support.
http://pages.benl.ebay.be/help/account/questions/customer-support.html

Je hebt toch geschillen geopend wegens niet betaling ? Dan kan de negatieve feedback verwijderd worden.

Zo vlug mogelijk al de gebruikersnamen die je van hem kent blokkeren.

Als er biedingen komen van zijn 'vrienden' kan je deze biedingen annuleren en ook deze namen blokkeren.

martijn@ebay.com
Community-lid

Geef ons allesinds een seintje als je de indruk hebt dat een lid je zo probeert aan te vallen. Wij onderzoeken het dan even en nemen dan (indien mogelijk) maatregelen.

Een vraag stellen