annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

betaling na verkoop

quincy4039
Community-lid

Hallo, even een vraagje:

Vorige week heb ik een artikel verkocht, koper stuurt direct nadien een mailtje om te zeggen dat hij betaald heeft, tot dusver geen probleem...

Vandaag een mail terug gekregen van de koper, om te vragen waar het object blijft, terwijl ik nog steeds geen betaling ontvangen heb!!

Ik heb dit naar de koper gestuurd en hem uitgelegd van zodra ik de betaling binnen heb, ik hem onmiddellijk het object toestuur.

Wat als de koper niet betaald en hij blijft zagen over zijn object dat "zogezegd" betaald is? Kan ik een geschil openen? Kan de koper een geschil openen wegens niet-ontvangen object? Wat moet ik doen als hij zegt dat hij betaald heeft en ik heb niks ontvangen??

Ik heb zelfs nog eens een 2de keer mijn rekeningnr doorgestuurd, zodat hij zeker het juiste nummer heeft...

 

Groetjes, quincy4039

 

 

Geaccepteerde oplossingen (4)

Geaccepteerde oplossingen (4)

marinela-60
Community-lid

Hallo

Ik heb hier ook hetzelfde laken en broek.

 persoon uit Belgie die al 2 keer zegt te zullen betalen , maar nog steeds niks.

En iemand uit Nederland die eerst mailde dat het een verkeerd BIC en IBAN was ( dit was niet het geval ).

En ook nog steeds niks ontvangen.

 

Direct een geschil openen vind ikzelf ietsje onbeschoft.

Maar telang wachten is ook een risico.

Ik wacht ook nog even af voor ik iets onderneem.

En dit is enkel om geen negatieve te krijgen.

Ze zouden daar toch ook eens iets aan moeten veranderen in de toekomst!!!!

 

Vele groeten marina

 

Vraag hem/haar dan eens om een digitaal bewijs van de betaling (bvb een scan van het rekeninguittreksel).

Wacht aub ook niet te lang met het geschil, zoniet heb je er binnen de kortste keren zelf één aan je been.

Als ik het goed voor heb, gaat het om het X-box spel dat verkocht werd op de 27e maart?

Aangezien de koper direct meldde dat hij betaalde, zou het ondertussen toch al op de rekening dienen te staan.

Maar...

- gaat het om een binnenlandse of buitenlandse koper? Indien het een buitenlandse koper betreft, kan dit wel ietsje langer duren hé

- check eens het bedrag op je rekening, het kan evengoed zijn dat de betaling gebeurde met een rekening waarbij de jou bekende naam niet de titularis is van de rekening

-- Bewerkt door hetzijspoor om 4 Apr 2011 20:12 CEST

Controleer eens goed je bankrekening, als hij echt niet betaald heeft kan je een geschil openen wegens object niet betaald, dan kan hij geen geschil openen wegens niet ontvangen, er kan maar één geschil geopend worden voor een object.

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

quincy4039
Community-lid

Hoi, ja inderdaad, het xbox-spel, dat verkocht werd op 27 maart.

Ik heb zopas nog eens mijn rekening nagekeken en nog steeds geen betaling ontvangen...

Het is een belgische koper, want ik verzend niet naar buitenland.

Ik zal nog even afwachten tot einde deze week en dan zal ik een geschil wegens niet-betaling indienen.

Ik vind dit niet leuk, mensen die zeggen dat ze betaald hebben, en dan is het blijkbaar niet zo!!!!

Bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes,

 

 

hughwitte
Community-lid

Koper en verkoper kunnen elk één keer een geschil openen voor een bepaalde transactie. En zo kunnen er al of niet tegelijkertijd twee geschillen lopen voor dezelfde transactie, bijvoorbeeld de verkoper start een geschil wegens niet betaling en de koper start een geschil voor niet ontvangen object.

Hieronder een voorbeeld van zo een geval.
http://answercenter.qa.ebay.com/thread.jspa?threadID=900228083&tstart=8800

 

-- Bewerkt door hughwitte om 5 Apr 2011 7:08 CEST
Een vraag stellen