Valse identiteitsgegevens
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 17-06-2013 11:18
Hallo iedereen,
Ik verkoop mijn verzameling militaria (vooral kentekens) op Ebay. Ik had reeds een paar keer een vervelende ervaring met kopers uit Griekenland. Ze blokkeren hielp niet, want dan kochten ze gewoon onder een andere naam. Ik weet dat ik dit kan melden aan Ebay en dat ze dan een aantekening op hun account krijgen, maar daar liggen ze blijkbaar niet van wakker. Ik besloot dus niet meer aan Griekenland te leveren. Alles in orde nu? Neen dus. Kopers uit Griekenland maken hun account aan bij Ebay.com en daar kan men blijkbaar als land van herkomst ingeven wat men wil. Zo kan men dus blijkbaar toch bieden op artikelen van kopers, die niet leveren aan je land van herkomst. Resultaat: een artikel werd verkocht aan iemand uit Griekenland die, als je op zijn naam klikt, "in Duitsland" is ingeschreven. Dit is volgens mij een duidelijke inbreuk op de Ebay regels wat betreft het gebruik maken van valse identiteitsgegevens bij het openen van een account. Ik heb dit dus reeds 3x gemeld. Ik krijg steeds een standaard mail terug dat ze het doorgegeven hebben en de zaak zullen bekijken, maar we zijn nu reeds maanden verder en onze vriend uit Griekenland heeft nog steeds een account die zegt dat hij uit Duitsland komt en hij kan dus lustig verdergaan met bieden op artikelen van verkopers die niet aan Griekenland leveren. Heeft iemand anders ook reeds dergelijk probleem gehad en hiervoor een oplossing gevonden?
MVG, Rudi.