- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 14-03-2012 23:30
GRATIS verzenden is een grote klucht want NIEMAND kan gratis verzenden, het kost hoe langer hoe meer euro's.
Beter zou zijn: 'VERZENDING INBEGREPEN'.
Als verkoper moet je dit dus meerekenen, doe je dit niet dan ben je verkeerd bezig.
MAAR !!! Wat doe je dan met mensen die het komen afhalen? Dan heb je toch die kopers bedrogen?
Vb: ik verkoop in m'n winkel aan vaste prijs een boek. Dat boek wil ik 15 euro voor hebben. GRATIS kan ik dat onmogelijk opsturen, dus ik moet 6.20 minimum bijrekenen. (indien ik geen btw op de verzendkost reken want volgens de Belgsiche wetgeving moet ik dat wel doen). Dus, dat boek kost met de zogezegde "gratis" verzending dan 21.20 euro. Mijn klant die vraagt om het te komen afhalen. Indien ik zeg ok, kom maar afhalen, dan moet ik WEL commissie betalen aan EBAY op die 21.20 euro maar eerlijkheidshalve vertel ik mijn klant dat hij het boek kan hebben aan 15 euro. Anderzijds zal iemand die het wilt kopen geen 21.20 euro uitgeven voor een boek die maar 15 euro marktwaarde heeft. Die koper moet zelf kunnen overwegen of hij het de moeite vind om te laten opsturen of op te halen.
Ik bedoel maar vanuit commercieel oogpunt klinkt "gratis" verzending wel goed maar het is puur bedrog en misleiding want ik zal mijn klanten geen GRATIS goederen toesturen. Dit doet GEEN ENKELE verkoper, dit wil zelfs geen enkele verkoper doen!
Het is dus echt je reinste onzin dat er commissie op verzendkosten gerekend wordt.
De post in België zal de volgende tarriefverhoging wellicht btw invoeren. Nu betalen we geen btw op een postzegel maar het zal komen.
Als dit zo verder gaat dan zal de internetverkoop enorm achteruitgaan. Als verkoper zijn we natuurlijk blij dat EBAY een platform aanbied om te verkopen maar als je al met kleine winstmarges zit dan blijf j maar beter van Ebay weg want je houd er echt niets aan over naar volgens al die tijd dat je in je verkoop moet stoppen.
Volgens mij is EBAY verkeerd bezig en ziet ze op één of andere manier z'n verkoop achteruit gaan en wil ze dit compenseren door verhogingen te doen. EBAY zal op die manier kapot gaan door z'n eigen succes en z'n grootheidswaanzin en z'n valse idee van monopoliepositie.
Zolang het interessant blijft blijf ik maar met m'n andere account moet ik iets ondernemen want daar is de verkoop gestopt, dus zal alles sluiten want de winst die je gemaakt hebt verlies je dan weer in plaatsingskosten.
Johan