- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-03-2012 11:58
Dat is wat ik ook dacht van die PayPal en dat blijkt te kloppen tot op behaalde hoogte. Als uw koper u betaalt via PayPal betaal je geen PayPalkosten meer. Voor zo ver ik gelezen heb zouden PayPalkosten wel van toepassing zijn als je als verkoper besluit om u door Ebay te laten uitbetalen via PayPal kwestie uw centen vlug te hebben.
Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij ostendantiquefair. Als ik naar de afgelopen aanbiedingen kijk, ben ik er vast van overtuigd dat er een pak minder verkocht wordt dan vroeger en vaak tegen lagere prijzen. Dit verlies is Ebay nu aan het compenseren door prijsverhogingen.
Ik neem in ieder geval het zekere voor het onzekere en richt me ook op andere kanalen. Gisteren (wou dat het iedere dag zo was) verkocht ik via mijn andere kanalen meer dan op Ebay.
Ik weet in ieder geval dat als Ebay dezelfde prijsverhogingen als in het buitenland invoert, zal ik verplicht zijn om mijn prijzen ook te verhogen. Nu geef ik op het merendeel gratis verzending (ofte verzending inbegrepen). Dan zal ik mijn prijzen houden maar voor alles verzendkosten aanrekeken. Het zal de verkoop in ieder geval niet ten goede komen. Buiten Ebay daarentegen zal ik dan dezelfde prijzen blijven hanteren, dus geen prijsverhogingen.
Ebay spreekt zelf steeds over het verbeteren van de koperservaring. Hier zouden ze dringend werk van moeten maken. Ik ben zowel koper als verkoper op Ebay en als koper vind ik de site absoluut niet meer wat het moet zijn. De vele veilingen zonder foto en beste weergave maken alles heel onoverzichtelijk. Dat is ook één van de opmerkingen die ik regelmatig van klanten ontvang die via andere kanalen kopen. Velen vinden Ebay veel te ingewikkeld geworden om te gebruiken.
Voila, nu ga ik verder werken. Hier ligt nog een hele stapel werk op mij te wachten. Alhoewel ik met het weer buiten niet veel zin heb 😞