- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-03-2012 18:30
Sinds John Donahue aan het bewind gekomen is, is Ebay een totaal andere richting ingeslagen. De Ebay forums wereldwijd worden al jaren volgeschreven met klachten over het feedback- en sterrensysteem, PayPal, en veel andere zaken die steeds maar terugkomen.
Ik vrees dat we mogen schrijven wat we willen.Als Ebay hier rekening mee zou houden, was dit al lang gebeurd. Ebay heeft besloten om een andere weg in te slaan. Je kan u aanpassen of de site verlaten (iets wat ik ondertussen een heleboel verkopers al zien doen heb).
Ook al ben ik niet blij met de gang van zaken, momenteel blijft Ebay nog steeds het online verkoopsplatform bij uitstek. Een paar jaar geleden heb ik besloten om van mijn online verkopen mijn beroep te maken. Ik ben nog niet van plan om het hier op Ebay af te bollen, maar ik neem wel mijn voorzorgen. De regels die Ebay ingevoerd heeft, maakt het veel te riskant om enkel op Ebay te vertrouwen, vooral dan dat verdomde sterrensysteem. Ondertussen op Ebay een paar zaken meegemaakt die je doen beseffen dat een goeddraaiende zaak, op een paar weken tijd volledig kan kapot gemaakt worden net omwille van die regels.
Resultaat is dat verkopers alternatieven gaan zoeken. En ik vrees dat dit een klok is die Ebay nooit meer gaat kunnen terugdraaien. Vroeger gebruikte ik enkel Ebay, nu ook andere kanalen. Ondertussen draai ik op die kanalen ook een behoorlijke omzet. Zelfs als Ebay de klok een paar jaar zou terugdraaien en de site terug de gouden tijden van vroeger zou beleven is, ga ik de rest niet zo maar laten vallen. De evolutie op buitenlandse Ebaysite maakt me alleen maar nog meer vastbeslotener om veel meer energie te steken in andere verkoopskanalen.