- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 16-03-2012 00:11
Sinds John Donahue aan het bewind gekomen is, is Ebay een totaal andere richting ingeslagen. De Ebay forums wereldwijd worden al jaren volgeschreven met klachten over het feedback- en sterrensysteem, PayPal, en veel andere zaken die steeds maar terugkomen.
Het systeem is er waarschijnlijk inderdaad niet op verbeterd hé maar we moeten niet alles in dieje mens zijn schoenen gaan schuiven vrees ik...
Weete, er zijn tijden geweest dat we vanuit het forum zelf acties moesten ondernemen tegen malafide personen op de site! Wie herinnert er zich nog de tijd dat we "en masse" met verschillende mensen op bepaalde verkopers moesten springen om hun van ebay weg te krijgen? Weet er nog iemand dat we met velen van hieruit acties ondernamen om niet-leverende verkopers van de site weg te krijgen door ze te overdonderen met negatieve feedbacks?
't was allemaal misschien niet zo schoon en proper maar het was toendertijd de enige weg om iets te doen tegen sommige "misdadige" figuren...
De kopers durfden toen gewoon geen negatieves te geven omdat ze vreesden voor represailles dus zat er maar 1 ding op en dat was op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk negatieves geven zodat de betrokken verkoper eruit gebonjourd werd.
Dergelijke tijden zijn gelukkig met het nieuwe feedbacksysteem en het anonieme DRS-systeem weg.
MAAR... iedere verandering heeft zijn keerzijde, dat besef ik ook... de problemen verschuiven zich meer en meer naar de koperszijde waar er nu iets teveel bescherming heerst... Tot op heden heeft ebay daar echter geen antwoord op gevonden me dunkt. Het kaf geraakt wel van het koren gescheiden aan de verkoperszijde maar evenzeer aan de andere kant zou er wat meer aandacht moeten besteed worden en misschien vinden ze een systeem waar ze zelf achter de betalingen aan gaan, wel een oplossing...