- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 14-08-2012 23:33
Het is een oude discussie die we hier al vele keren gevoerd hebben, helaas.
Uw geval ken ik, maar we zitten ermee en kunnen er niet vanuit.
In totaal met ebaykosten, commissie en paypalkosten reken ik een gemiddelde van 10% dat je kwijt bent.
Inderdaad moet je rekening houden dat Paypal commissie rekent op het volledige bedrag inclusief de verzendkost en jawel, infeite zou je dat moeten bijrekenen.
Wij als zelfstandigen moeten zelfs nog eens 21% btw bijrekenen op de verzendkost. Als we dus een pakje versturen van 6.20 dan moeten we hier in princiepe 1.30 euro erbij rekenen. Als dit dan met paypal betaald word moeten we daar zelfs nog eens bijna een euro bijtellen om de volledige kost door klant te laten betalen.
Zou betekenen dat we ong. 8.35 euro verzendkost moeten vragen in plaats van 6.20, het tarief van Bpost. Kiala daarentegen zit er al 21% in die 4 euro.
Kleine items aabieden van 0.50 tot 2 euro loont meestal de moeite niet, het sop is de kool niet waard voor alle moeite die je er aan hebt. Maar goed, het is nu éénmaal zo.
Gratis verzenden is je reinste onzin !!!! Tenzij je ergens een lot zegels gevonden hebt waardoor het je in princiepe niets kost om te verzenden. Anderzijds klinkt het al volledig anders als je zegt dat je de verzending voor je eigen rekening neemt. Dat doe je dan als je een item aanbied waar je bvb veel voor krijgt en dat het je niet zo uitmaakt of je al dan niet nog verzending uit eigen zak betaald.
Als voorbeeld ik bied momenteel een vaas aan die dermate hoog genoeg kan opbrengen waarvan ik met plezier de verzending voor eigen rekening neem maar ik verstuur het niet "gratis". Iemand moet het betalen.