Hoe slim of hoe dom ....  ik kan maar één iets zeggen en dat is dat veel mensen niet prijsbewust zijn.

Ze kopen omdat ze het graag willen en staan vaak niet echt stil bij de prijs.

Zo ben ik met zeer grote regelmaat getuige van hoe onbewust mensen iets in een kringwinkel kopen, met dat idee in het achterhoofd "dat het wel goedkoper zal zijn precies omdat het een kringwinkel is" !  Maar niets is minder waar.

Zo merk ik vandaag op: 2de hands handdoeken, merk Wibra voor 2.50 euro kringwinkelprijs.  Nieuw heb je ze voor 1 euro.

Vaas Blokker (je kan de prijs nog een beetje lezen) 6.25 kringwinkelprijs. Blokkerprijs 2.99 euro. Suske en Wiske, nadruk Standaard (kon je kopen bij de krant, in 1 kleur) Prijs staat nog op de achterzijde 1 euro.  In de kringwinkel 1.75 euro. (Op rommelmarkten vind je deze strips aan 0.50 euro.

Ik kan zo nog wel doorgaan. 

Waar ik het vooral moeilijk meeheb is dat het nogal dikwijls mensen zijn die laag op de sociale ladder staan en dus niet zo prijsbewust zijn. Ze kopen in de kringwinkel omdat het "zogezegd" goedkoop is maar dat is het dus niet. Je mag dus bvb niet die mensen "dom" gaan noemen. Ik noem dan eerder de kringwinkel niet slim en ook niet eerlijk.

Maar goed, een mens kan hier ook blijven over discussiëren.