wel , ik  verkoop normaal maar mijn eigen verzameling van oude radio's en alle oude elecktro

de andere sullen zijn er tussen gekomen     bij   het   overlijden van mijn moeder en een kozijn van 37 jaar oud

de spullen werden verkocht om de familie een plezier te doen , maar dat was dan ook de grote vergissing .

dat de som zo hoog is komt door het volgende:

de winst van 5000 euro word bij de persoonlijke  belastingen bijgevoegd als  " inkomsten uit zelfstandige verkoop " daarop word dan 21 % belastingen gerekend = 6050 euro . omdat het dan voor hun een zelstandige aktiviteid is ben je ze ook BTW verschuldigd , + - 10 % op de som en daar komt nog eens RSZ of sociale lastenkosten op .+ een boete .

het gevolg is dan dat je meer moet betalen als dat je er ooit hebt aan verdiend.

wat de hoge feedback betrefd , hierin zitten mischien al 1000 platen en honderderden oude radiolampen , verkocht voor één euro .

ik kan persoonlijk een verkoper die had 3 feedbacks en heefd daarmee 40.000 winst gemaakt ?

dus dit criteria gaat niet op , laat u niet blind staren door de hoge feedback .

ik wil er de verkopers enkel attent op maken dat verkopen op e-bay de dag van vandaag heel gevaarlijk is en je goed moet weten waaraan je begint .

voor de goede verkopers is er van de belastingen een echte heksenjacht op gang gezet door de Heer Crombé .

opletten dus