@hetzijspoor: ten eerste heb ik tot nog toe al mijn objecten enkel in België verkocht, dus je vergelijking met internationale activiteiten gaat niet op.
En neen, in vergelijking met jouw objecten zijn die van mij zeker geen rommel. Jij durft zelfs steenpuin te verkopen heb ik gemerkt, terwijl er in elk containerpark een hele container vol van staat. Van oplichting gesproken.

Ik heb al 9 pakketjes verzonden met Kiala, 2 thuis laten afhalen (hoewel dit nergens in mijn verzendingsopties staat, dus je kan toch niet meer zeggen dat ik niet ruimdenkend en flexibel ben), en de rest verzonden met De Post. En neen, dat is niet statistisch relevant, wat ik er ook duidelijk bij vermeld heb in mijn post maar waar jullie blijkbaar overgelezen hebben: "voorlopig niet statistisch representatief". Gelieve dus eerst mijn posts aandachtig te lezen alvorens zulke commentaren te geven.

Hoe lang is het trouwens geleden dat je die problemen met Kiala ondervond? De Post is al tientallen jaren actief in België, dus dat zij één van mijn pakjes laten verloren gaan is onvergeeflijk. Maar Kiala's service is veel recenter, zij kunnen zich al eens een misser permitteren vind ik. Wie weet, misschien is de service ondertussen aanzienlijk verbeterd vermits ik er nog geen enkel probleem mee gehad heb?

Buiten de kwestie overigens, maar volgens de Ebay richtlijnen ben je als verkoper verplicht om een item te versturen nadat betaling ontvangen werd. Eens je als verkoper dus Kiala's tracking code in handen hebt als bewijs van verzending, houdt je verantwoordelijkheid op vermits je aan al je verplichtingen voldaan hebt. Met andere woorden: als er dan toch pakjes verloren gaan met Kiala, is dat niet meer mijn probleem. Zo simpel zie ik dat. Ebay laat me toe, door de optie "Kiala" aan te bieden, het aspect "verzending" uit te besteden. En als daar iets misloopt... dan is dat Kiala's probleem en niet het mijne.