Wel gemakkelijk om je te verschuilen achter "heb ik wel nodig voor mijn werk". Het hangt er maar vanaf wat in je kaarten past, heb ik de indruk. Ben je toevallig ook niet te werk gesteld op het kabinet van Madame Non o.i.d.?

Ik beweer niet dat er voor alles een ethisch verantwoord alternatief is, jammer genoeg is het tegendeel waar voor de meeste producten. En of je aan ethiek nu belang hecht, en in welke mate, is een persoonlijke keuze waar ik me zeker niet in wil moeien. Jij vindt auto's ethisch verantwoord, ik niet; ik vind namaak ethisch verantwoord, en jij niet. Ik heb respect voor jouw keuze, is het dan zo moeilijk om respect te hebben voor die van mij, i.p.v. er continu op in te hakken en je gelijk te willen halen met oogkleppen op?

Ja, auto's vervuilen, maar ze hebben ook hun nut. Dus, je neemt het nut en doet er schade mee. Echter, namaak kleding, vaak gemaakt in Turkije, dat terrorisme financieert heeft geen enkel nut. Ofwel? Bewijs me welk nut de namaak heeft.

Auto's hebben tot doel een mogelijkheid tot transport te bieden, kledij heeft tot doel te verhinderen dat mensen doodvriezen in de winter. Het "nut" van kledij lijkt me dus essentiëler dan dat van auto's, vermits je die laatsten kan vervangen door heel wat efficiëntere transportmiddelen.