- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 17-02-2010 23:04
I'll join the club :_|
Ik weet niet wat ervan te denken maar het gaat om volgend object: negatieve feedback
Volgens mij zijn titel en beschrijving duidelijk maar ja, als de koper geen woord nederlands snapt en enkel koopt op basis van "prentjes kijken", dan heb je het vlaggen zeker?
Leuker is het daaropvolgend mailcontact:
Bonjour,
je suis très déçu des objets reçus en effet aucun rapport avec la photo montrant un socle de diorama avec possibilité de mettre une feuille de décor derrière et les feuilles reçues de plus 6 eur de frais de port pour une simple enveloppe c'est vraiment trop je demande un remboursement intégral et si vous voulez en retour vos 4 feuilles les frais de port (1.2 eur suffiront)pour l'expédition de celles-ci si pas reçu satisfaction d'ici 72 heures mise en litige et plainte pour vente déloyale sur internet via le site concerné (SPF ECONOMIE)
Enerzijds staat hier een onwaarheid als een koe: zendingen van 39 x 26,5 cm zijn niet meer aanvaard als niet-genormaliseerd en vallen onder Kilopost.
Anderzijds zit er een duidelijk dreigement in de mail.
Dit werd beaamd vanmorgen door de helpdesk maar er moest nog overleg gebeuren met de franse afdeling (Wallonië wordt blijkbaar ondersteund door de franse sector). Tot op dit moment staat de feedback er nog altijd dus vrees ik dat hij zal blijven staan...
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 17-02-2010 23:08
Mijn antwoord op zijn eerste mail:
Bonjour, si vous êtes déçu de votre achat, on peut toujours chercher une solution normale sans dire qu'on va faire une plainte pour vente déloyale!
Les raisons:
- si vous comprenez le néerlandais, c'est bien mis dans la titre et la description qu'il s'agit d'un tapis de 39x26,5cm et pas une boîte.
- La boîte que vous voulez est une boîte avec 50 tapis et pas une diorama
- Regardez mes évaluations sur ebay et vous voyez bien que je n'ai jamais l'intention de tricher avec mes ventes.
- Les frais de port: les mesures pour un envoi simple sont 23x35cm et les tapis sont 39x26,5cm alors ils doivent ête envoyé par colis taxipost ce qui coute plus que vous dites.Plier les tapis n'est pas une solution car ils seront foutu quand ils arrivent!
Mais bon, si vous ne les voulez pas, vous pouvez les retourner et je vous retourne votre payement.
Mais c'est quand-même normal que vous retournez les tapis en avant.
Cordialement, Frits
Waarom de koper antwoordt met een allerlaatste mail van hem:
bien entendu je vais payer un postopac (6eur) car si j'envoie sous enveloppe vous me direz qu'ils sont pliés plus les 6 eur déjà donné perte totale 12 eur et je n'aurai rien donc je ne vais pas les retourner allez hop c'est règlé
En "reglé" is het... meteen daarop volgt de negatieve feedback.
Je zal dan maar als verkoper aanbieden om hem tegemoet te komen. Ik sprak zelfs nog nergens van de verzendkosten!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 01:14
Heb ondertussen de bevestiging gekregen dat de eerste feedback,die ondertussen verwijderd is ,van dezelfde persoon is.
Dus mijn vermoeden was juist.
Maar deze is voor mij een drama,als ge weet hoezeer ik tegen namaak ben gekant.
Een rechtzaak beginnen haalt niets uit,ze zit volkomen aan grond en de schuldeisers zijn talrijk.
Hopelijk verdwijnt die van jou,want zelfs voor mij als volkomen leek is het duidelijk wat je verkoopt.
Heel mijne avond om zeep:_|
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 01:25
Gisteren voor 350 euro,vandaag zal het nog meer worden.
Dat van die 2 aantekeningen klopt dus niet,anders was ze al lang geschorst.
Enfin iedereen die hier komt lezen blokkeren onder de 4 namen die ik ken
DELPHEDRANE,WINTERELL,TESTOU,AURORAWE
Zal wel altijd opnieuw beginnen zeker.
Platen en cd"s zijn ook door haar gegeerd,antiek,meubels,dameskleding,tijdschriften,huis en tuin items.
Geen speelgoed of kinderkleding.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 01:43
De meeste verkopers hebben daar geen ervaring mee.
En ze kent alle regels perfect,ze wil zoveel mogelijk mensen treffen.Doet hun allerlei geschillen aan de hand,verschrikkelijk wat ik al vernomen heb.
Ik besef nu ook hoe onduidelijk ebay is voor de doorsnee verkoper,de meesten komen er niet uit.
Valsheid in geschrift is voor haar geen probleem ,daar heeft ze ervaring mee,bij ebay blijkbaar niet,die aanvaarden haar betalingsbewijzen.
Sorry ,maar dit moest er eens uit,kan van dat mens al maanden niet slapen.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 14:58
Vermits ik een mail van haar heb gekregen dat ik op de zwarte lijst sta,kan ik me nog aan wat verwachten als ik nog aanbiedingen durf plaatsen.
Als je die ooit over de vloer krijgt ,zit de kans er dik in dat je ebay vaarwel kan zeggen.
Vermits ze steeds opnieuw begint valt er niet veel aan te doen.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 15:37
Bij Kapaza bv blokkeren ze op IP, of nog beter.
Ik heb verleden jaar het lef gehad om een aanbieding dubbel te plaatsen op K. wat niet toegestaan is, de dag erop geblokkeerd, je mag dan een nieuwe account aanmaken met nieuw e-mail adres, nieuwe account aanmaken vanop een totaal andere computers enz. niets helpt, je bent dadelijk opnieuw geblokt. Gelukkig heb ik het kunnen oplossen met een (slijmerig) mailtje naar K. en ben ik terug actief.
Hoe ze het juist doen weet ik niet maar het is dus perfect mogelijk om iemand volledig te weren van een site.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 16:17
Dat is althans wat ik als antwoord kreeg.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 16:39
De feedback staat er nu al anderhalve dag en de verschillende ebay-medewerkers die het probleem behandelden spreken elkaar tegen:
- de ene van gisteren begreep duidelijk dat er sprake was van chantage
- de tweede van vandaag, niet toevallig een nederlander die geen frans spreekt (zoals een collega vanmorgen al aan gaf) heeft het enkel over de inhoud van de feedback terwijl de chantage mogelijks niet eens gelezen werd!
En o ja, uiteraard...
Standaardtekstjes sturen, dat kunnen ze allemaal als de beste !!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-02-2010 16:41