Supergift lees juist jouw posting.

De bedragen kloppen en alles blijkt juist te zijn. De opgegeven vakjes zullen ook wel kloppen maar daar gaat het niet om denk ik.

Enkel merk ik op dat het BTW bedrag normaal gezien word afgerond 0,5€ is hierbij de stelregel. Enkele aanpassingen dus met bedragen uit jouw voorbeeld :

34,71 word 35,- 41,65 word 42,- 43,39 word 43,- 34,88 word 35.

Op Uw factuur naar de eindconsument toe worden deze bedragen op dezelfde manier aangepast.

Het is nu wel zo dat indien er voor al deze artikelen slechts één eindconsument is en ze alle op dezelfde factuur worden aangerekend je de afronding pas maakt op het totaal van de verschuldigde BTW. Je rekent dus alle BTW bedragen zoals ze effectief na de komma uitkomen en pas nadat je daarvan de som hebt gemaakt pas je de afronding toe. In veel gevallen komt dit voor de consument voordeliger uit.

Heb Uw vraag dus beantwoord alhoewel ze niks terzake doet wat betreft de handelswijze van de in dit draadje besproken transactie.

Mijn stelregel is nog steeds dezelfde, ik probeer hier goede raad te geven om te vermijden dat jullie problemen krijgen. Tevens houd ik er ook rekening mee dat hier nog mensen meelezen en ook die wil ik behoeden voor het vormen van een verkeerde gedachtengang. Ben echt geen kruistocht tegen jullie begonnen hoor!:-x