Ik geloof dat die lamp nogal op Articcynda haar zenuwen werkt !

Misschien kan ik je nog iets bijleren.

Die lamp was een Philips lamp uit de jaren 70 Louis Kalff. Over smaken kan je niet discussiëren en ikzelf vind de lamp ook niet zo mooi maar ik heb geleerd dat wat voor de één niet mooi is voor de ander prachtig kan zijn.

Je opmerkingen zijn zo belachelijk voor woorden dat het eigenlijk geen zin heeft om nog te repliceren.

http://cgi.benl.ebay.be/Louis-Kalff-architect-Philips-Design-Retro-Lamp-1950-/250594570902

De lamp werd gekocht maar nooit betaald !!! De kopers liet nooit iets van zich weten. De advertentie was duidelijk. Als je de lamp lelijk vind en de prijs niet waard dan moet je gewoon niet bieden, zo simpel is dit!

Rommel die op de zolder ligt kan waardevol zijn en waardeloos maar ook hier weer wat voor de één waardeloos is kan waardevol zijn voor de ander. Alles is verkoopbaar, je moet maar de juiste persoon op de juiste plaats vinden.

Als je in de brocante zit dagdagelijks dan word je ervaringsdeskundige en dan kan je juiste waarden op iets zetten. Ik ga naar veilingen, naar kringwinkels, zoek op via internet en ga vergelijken. EBAY is niet steeds een goed referentiepunt om prijzen te bepalen maar soms vind je al eens een gek die meer heeft dan de waarde.

Vaak is het spreekwoord wat een object waard is "zoveel als de zot wil geven".

Maar goed, misschien kan ik articcynda niets meer bijleren, wil er ook geen pogingen toe doen.

,-)