Verzendtijd:
Een klant koopt vrijdagavond een item en klaagt maandag dat die dit nog niet ontvangen heeft. Een overschrijving tijdens het weekend en tussen verschillende banken kan een paar dagen duren. Bovendien is mijn postkantoor tijdens het weekend gesloten. Zelfs al heb ik de betaling via PayPal ontvangen dan kan ik nog maar ten vroegste maandag versturen. Het is me ook opgevallen dat ik meer lage DRS scores heb voor buitenlandse klanten.

Dit heb ik ook al gehad, dat ze klagen over het feit dat ze hun code nog niet ontvangen hebben terwijl ze in het weekend of op een vrijdag avond hebben betaald. Ik stuur ze dan altijd een vriendelijk mailtje dat ik pas opstuur als ik het geld heb.

Het feedbacksysteem is éénzijdig op de de koper gericht. Sinds we als verkoper geen negatieve feedback meer kunnen geven merk ik des te langer meer en meer problemen met kopers. Niet leuk, maar heeft niet direct een invloed. Geschillen openen en commissie recupereren. Als je correct handelt, loop je niet meer of minder risico op een negatieve feedback dan vroeger. Eén negatieve feedback maakt de zaak niet.
negatieve feedback vindt ik alleen handig als de koper in kwestie je scamt. In andere situaties zie ik niet echt het nut er van in.

Ik ben ook goed op weg naar mijn powerseller status ik hoop alleen dat er niemand een stok in mijn wielen komt steken.