Iemand die hier plaatst dat ze standaard 4 geeft,heeft er blijkbaar geen besef van dat ze prof.verkopers in de problemen brengt.

Klopt als een bus, Ebay maar gebruikt zijn eigen logica. 4 op 5 = 8 op 10. Als ik vroeger 8 op 10 had op mijn rapport sprong ik een gat in de lucht.

Voor Ebay is dat niet voldoende. We moeten perfect zijn ook al hebben we soms met onmogelijke klanten te maken. En nu nog veel meer dan vroeger sinds het feedbacksysteem aangepast is. Ik heb ook veel meer last van late betalers en niet-betalers.

Bovendien beslist Ebay nu ook al dat als een item niet binnen 4 dagen betaald is je al een geschil mag openen. Mijn gezond verstand zegt me dat je beter wat langer wacht. Niettegenstaand ben ik zeker dat heel wat verkopers dit na 4 dagen effectief gewoon doen. Dat is Ebay zelf die kwaad bloed zet.

Het valt me al op dat er veel minder veilingen zijn dan vroeger. Op de veilingen die er zijn wordt veel minder geboden. Vroeger had je regelmatig uitschieters, items waar meer op geboden werd dan ze waard waren. Nu het omgekeerde. Items halen vaak niet meer dan hun startprijs.

Als ik als hier als particuliere verkoper en Ebaykosten en PayPalkosten op moet betalen, denk ik wel 2 keer na voor ik op Ebay nog iets aanbied. Het zijn echter die aanbiedingen die de fun van Ebay maken. Zelfs als professionele verkoper grasduin ik graag in alle aanbiedingen. Die zijn echter veel minder interessant dan vroeger.