Voor sommige items kan je je prijs effectief wat hoger instellen. Maar dat gaat zeker niet voor alle objecten.

Ik heb al meermaals ondervonden: je vraagt voor een item een bepaalde prijs en dat vliegt buiten. Je verhoogt dit met 1 euro en je geraakt het niet meer kwijt. Voor sommige items mag je al blij zijn als deze verkocht geraken. Al is het maar aan 1 euro.

Hoe maak ik mijn rekensom:
* Overschrijving is gratis: € 0,00.

* PayPal: ik verkoop 250 items. Stel dat de helft met PayPal betaalt aan een ratio van 1 euro kosten per betaling: - € 125

Na Nieuwjaar zal mijn aantal aangeboden objecten normaal gezien nog een stuk stijgen. Hopelijk daaraan gekoppeld het aantal transacties en dan automatisch het aantal PayPalbetalingen.

Als ik dan uit de losse pols 250 betalingen aan 1 euro kosten per betaling rekenen (misschien zijn het minder dan 250 betalingen, maar mijn kost is meestal een stuk meer dan 1 euro). Ik kom zo uit op een kost van € 250 die ik nu niet heb.

Ik kan nu niet inschatten hoeveel betalingen ik via PayPal zal ontvangen. Een hele tijd geleden heb ik ook PayPal gebruikt. Op een gegeven moment ontving ik bijna alle betalingen via PayPal. Als je sporadisch eens iets verkoopt dan komt het op die euro niet aan. Verkoop je veel, dan kan dit tot een zeer hoge kost oplopen. Ik bood tot op heden geen PayPal aan en er zijn ook heel weinig kopers die daar naar vragen.