Wat moet je nog doen.

1. Geen verdere terugbetaling meer doen. Iemand die eerst zegt dat alles ok is en dan begint te dreigen, is niet veel goeds van zin. Als je die terugbetaling via een aparte betaling gedaan hebt en er komt een claim die in het voordeel van de koper uitgesproken wordt, ben je je centen + je goederen + die 20 euro kwijt.

2. Niet afwachten: dit direct aan Ebay melden. Chantage via email is niet toegelaten. Voor zo ver ik weet is dit één van de zaken die door Ebay zeer ernstig genomen worden.

3. Koper direct toevoegen aan je lijst van je geblokkeerde bieders om te vermijden dat hij nog een paar items koopt en u daar direct een negatieve feedback voor geeft.

En nog een tip (al dat ik weet dat velen hier niet mee eens zullen zijn): als verkopers pas een feedback geven nadat jezelf één ontvangen hebt.

Deze heeft zich heel slim toegedekt: speelt de vriendelijk koper, vraag aan u om een feedback te geven en begint dan te dreigen. Onmogelijk dus om die nog een positieve feedback te geven met negatieve commentaar om andere verkopers te waarschuwen.

Ik hoop dat ik geen gelijk heb, maar als ik uw verhaal koppel aan mijn negatieve ervaringen (zo heb ik er gelukkig niet te veel) in het verleden, heb ik het gevoel dat die al van in het begin van plan was om u op te lichten.