Ik denk dat het probleem zich situeert in de aard van de goederen en niet zozeer bij de verkopers:-x.
Kleding aankopen van 1 of 2 pond bij Engelse verkopers!
Om die netjes verpakt en traceerbaar te verzenden zijn de verzendkosten veel te hoog in vergelijking met de waarde.
Resultaat,worden op de goedkoopste wijze verzonden met de gekende gevolgen ,pakjes komen niet of veel te laat toe,beschadigingen...
Zulke items zou een verkoper best niet verzenden buiten de landsgrenzen.
Ik geloof niet in oplichting,de bedragen zijn veel te klein,de verkoper zal ze wel degelijk verzonden hebben ,maar ze zijn onderweg verloren gegaan.
Nu is de verkoper verantwoordelijk voor een degelijke verzending,MAAR iets verkopen voor 1 pond,.ebay en pay pal betalen en dan nog een traceerbare verzending voorzien,dan kost hem dat per actie 10 euro.
De koper moet naturlijk de verzendkosten betalen maar als totteke de werkelijke verzendkosten moet betalen kan ze onmogelijk met winst doorverkopen.

Ik ben er zeker van dat pakjes,waarvoor al een rode bol is gegeven,nog zullen opduiken,heb al eens 2 maanden later een pakje van familie ontvangen.
Koop geen volumineuze zaken met minieme waarde bij buitenlandse verkopers,je kan dan minder rode bollen uitdelen.