- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 18-10-2010 23:05
Blijkbaar zijn ze er bij de post een zootje van aan het maken.
Na enkele maanden geen problemen heb ik nu verschillende verloren verzendingen op 1 maand. Zowel zaken die ik verstuurd heb, als zaken die naar mij verstuurd werden. 2 andere kopers hebben me ondertussen laten weten dat ze hun pakje niet gekregen hebben. Zaken die NIET met PayPal betaald werden. Ook voor zaken die ik buiten Ebay verkocht.
Vroeger was het een uitzondering dat ik een niet-betalende koper had. Nu is dat schering en inslag. Transacties annuleren deed ik misschien 2 keer per jaar nu bijna dagelijkse kost.
Ik ben nu al zo ver dat ik bepaalde zaken in mijn aanbiedingen in het vet of onderstreept plaats om er de aandacht op te leggen. Zelfs dat is niet voldoende. Het is me meermaals gebeurd dat een koper iets koopt, me dan een vraag stelt en dan het object niet meer moet hebben. Iets wat totaal kon vermeden worden. De info stond duidelijk in de aanbieding. Het zijn 3 zinnen die moeten gelezen worden. Blijkbaar is zelfs dat voor sommige mensen te veel.
2-3 jaar op Ebay verkocht zonder een noemenswaardig probleem. 1 negatieve feedback die al lang verdwenen is en 1 of 2 neutrale. Nu durf ik 's morgens mijn computer bijna niet opentrekken. Het is altijd wel iets. Negatieve en neutrale feedbacks voor redenen die op niets slaan. In het merendeel van de gevallen door kopers met weinig of geen feedback.
Op langere termijn kan dat zeer zware schade aanrichten. In het buitenland werd de "top rated" status al een tijd in gevoerd. Ebay België zal ongetwijfeld volgen. Ik kan op handen en voeten het aantal verhalen niet tellen van uitstekende verkopers die in de problemen kwamen door totaal onterechte feedbacks: verliezen van powerseller kortingen, plotseling gedegradeerd van Top Rated naar below average (van goede zichtbaarheid naar geen zichtbaarheid), ... Vroeger geloofde ik geen snars van die verhalen. Alle problemen waar ik vroeger enkel over las, wordt ik nu tot mijn grote spijt dagelijks mee geconfronteerd.
Hoe zit het met jullie bezoekersaantallen? Staat er effectief zoveel op Ebay zodat mijn aanbiedingen in het niets verdrinken of zijn er effectief maar half zo veel page views dan normaal (verklaart natuurlijk de slechte verkoop). Vandaag rond 19:00 op 2dehands.be een zoekertje geplaatst. Dat is ondertussen al 83 keer bekeken. Dat is wel mijn populairste zoekertje (ondertussen al 91 page views momenteel).