Het zit zo :

Mijn algemene feedbackscore is 99,4% en dus goed maar voor gedetailleerde verkopersbeoordelingen heb ik 5,12% lage beoordelingen voor verzendtijd (6 klanten gaven 1/2 ster) en 3,42% lage beoordelingen voor beschrijving van object (4 klanten gaven 1/2 ster) in de laatste 3 maanden.

Als je meer verkoopt kan het percentage dus laag blijven ondanks meer lage beoordelingen net zoals bij de feedback.

Ik begrijp volkomen dat ebay strenge regels hanteert maar ik wist dus niet dat gedetaileerde verkopersprestaties zo zwaar doorwegen. Ik had graag een waarschuwing gehad op het moment dat ik het kritieke percentage naderde. Bovendien kan ik niet weten welke klanten de lage scores gaven (natuurlijk kan ik wel vermoeden dat iemand die neutraal of negatief gaf ook lage sterren gaf) en kan die klanten dus vaak niet tegemoet komen. Dit zou moeten aangepast worden, als een koper een lage score gaf zou ik dit ergens duidelijk moeten terugvinden.

Ebay raad me aan om transactieproblemen op te lossen (zijn er bij mij niet) en om kopers te contacteren met een aanvraag tot feedbackwijziging. En hier zit volgens mij opnieuw een foutje in het systeem, ik heb immers geen aanvragen tot feedbackwijziging meer en heb de kopers die neutrale gaven al lang geholpen, zij willen de feedback wel wijzigen maar kunnen dit niet zelf?

Ik zit dus vast en begrijp niet waarom ik niet tijdig gewaarschuwd werd en zie ook niet in hoe ik de zaak kan rechtrekken. Moest mijn account niet beperkt zijn kon ik proberen meer te verkopen om zo het percentage te drukken.

Komt bij dat ik 20 na 10 deze morgen beperkt werd maar 5 na nog iets verkocht. Als ik deze koper de betalingsgegevens probeer door te sturen krijg ik een foutmelding. Ik vroeg de ebaymedewerker hoe ik dit nu moest afhandelen en hij zei "U kan de verkoper nog altijd mailen met het totaalbedrag." Op mijn vraag of ik dan eigenlijk niet buiten ebay om aan het handelen was bleef hij het antwoord schuldig...

-- Bewerkt door www_gijoestore_be om 6 Dec 2010 22:00 CET