Ik vraag me eigenlijk af waar er hier problemen over gemaakt worden hoor...

Welke verkoper maakt er eigenlijk bezwaren om zijn verkoopsaxiradius uit te breiden naar het buitenland???

Enne... ebay verplicht je niet om enkel Paypalbetalingen te aanvaarden hé? Je kan ook nog steeds perfect Paypal combineren met overschrijving of andere betaalvormen. Ik stel me dan ook de vraag of deze zogenaamde beperking een nadeel dan eerder een voordeel is voor zakelijke verkopers.

Ik kan uit eigen ervaringen zeggen dat het mij geen windeieren legt... Kopers uit Frankrijk, Zuid-Europa, UK... zonder Paypal had ik deze kopers nooit gehad en de weinigen die wel zouden "langs komen", zouden mij waarschijnlijk voor nog meer problemen zorgen als ze met overschrijving zouden betalen: het zou niet de eerste keer zijn dat er dan kosten voor transacties aangerekend worden aan de verkoper!

Tegen dat je dit dan uitgeklaard hebt met de koper, dan gaat er een immense tijd over heen!

Om de kopersbescherming te omzeilen, kan je ook steeds je verzendkosten aanpassen en bij buitenlanders enkel traceerbare zendingen aanrekenen hé?

Voor de ons omringende landen is dit voor zakelijke verkopers (waarvan ik uit ga dat ze toch een minimale verkoop halen op jaarbasis) mits afsluiten van een contract vrij betaalbaar.

Voor diegenen die dit niet doen, kan er ook steeds aangetekend verzonden worden.

Photobucket - Video and Image Hosting