Oppassen voor nep Paypalberichten!!!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 24-08-2011 20:56
Na hier al een paar keer dingen over gelezen hebben, heb ik ook zo'n nep Paypalbericht ontvangen.
Bij deze wil ik even mijn mede Ebayers waarschuwen.
De mail die je ontvangt lijkt als 2 druppels water op de mailtjes die van PayPal ontvangt als je een betaling via PayPal ontvangt. Echter als je iets verder kijkt:
* In mijn geval was de mail in het Frans terwijl de mailtjes die ik van PayPal ontvang in het Nederlands zijn.
* Het mailadres klopt niet. Het begint wel met PayPal maar is NIET afkomstig van PayPal.
Het gevaar zit hem in de link in de mail. In de mail zit er een klikbare link die je zogezegd naar de site van PayPal leidt om in te loggen in je account.
ABSOLUUT NIET DOEN!!!
Deze leid u naar een site die als 2 druppels water op die van PayPal leidt. Als je daar inlogt, geef je deze bende direct je PayPal gebruikersnaam en paswoord. De volgende stap is uw PayPalrekening die leeggehaald wordt.
Log altijd in via www.paypal.be, gebruik nooit een link die (zogezegd) naar je PayPalaccount leidt. Controleer ook steeds dat het webadres begint met https. De s duidt aan dat het een beveiligde (secure) verbinding is.
Voor de geïnteresseerden is hier een kopie van het mailbericht.
Deze werd tevens doorgestuurd naar Ebay en PayPal hopende dat zij dit aan de bevoegde juridische instanties kunnen doorgeven.
Van: paypal@postmasterpanel.com [mailto:paypal@postmasterpanel.com]
Verzonden: woensdag 24 augustus 2011 19:54
Aan: info@gamewalhalla.be; paypal@gamewalhalla.be
Onderwerp: Objet n° 109009867419 - Avis de réception d'un paiement instantané de selie-shop (selie.jean@gmail.com )
| |||||||||||||||||||||||||||