pesterijen vs VERkopersbescherming ? NIKS !
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 16-08-2011 17:56
Hier zonet 4 geschillen binnengekregen van iemand die 7 items had aangekocht. Eerst een discussie over de meerkost van de verzending (taxipost, maar woog meer dan 2 kg) daarna klachten over vlekken en gebreken die er absoluut niet waren en de EIS een compensatie te betalen.
Omdat ik in de veronderstelling ben dat het om een oneerlijk persoon gaat (heel wat feedback bij deze koper is negatief, de mijne is 100%) die graag wat van de al goedkope prijs afdoet, wil ik liever dat ineens alles wordt teruggestuurd en dat ik alles terugbetaal.
Hoe kan ik deze koper blokkeren? Hoe kan ik ALLE transacties met dit individu annuleren?
Meewerken en op deze manier de geschillen oplossen wil de tegenpartij niet, er wordt enkel geld geëist
Ik ben het wel beu die hoge kosten te betalen, daarbovenop nog eens de commissie en dan nog eens niet in de mogelijkheid zijn om mezelf tegen dit soort chantagepraktijken te beschermen.
Moet dan zomaar worden toegegeven?
Kan eBay zijn VERkopers niet beschermen tegen leugenachtige bedriegers en afpersers? Ik heb de vraag gesteld maar tot op heden geen antwoord van Ebay ontvangen...enkel mededelingen ivm de ingediende geschillen en de dreigementen om een account te blokkeren.
Waarom is die FEEDBACK van VERKOPERS aan KOPERS uit het systeem? Zo weet men vooraf toch wat men kan verwachten met bepaalde individuen. Nu wordt alles tricky, dodgy en heb ik niet veel zin meer om nog op deze manier verder te gaan. Veilig en eerlijk? Don´t think so...