Max. aantal veilingen voor particuliere verkopers.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 06-11-2011 09:41
Zou Ebay net als in het buitenland aub. het maximum aantal veilingen voor particulieren kunnen beperken. In het buitenland is deze regel ook van kracht, maar daar kunnen particulieren max. 100 gratis veilingen plaatsen. Vanaf de 101ste moeten ze ook betalen. 100 veilingen voor een particulier lijkt me meer dan voldoende. Iemand die er meer plaatst heeft duidelijk aan handeltje op Ebay met de bedoeling winst te maken en die moet dan ook maar betalen als wij zakelijke gebruikers.
Als zakelijke gebruikers betalen we een winkelabonnement, plaatsingskosten, PayPal. Onze aanbiedingen worden nu helemaal bedolven door particuliere verkopers die daar überhaupt helemaal niets voor moeten betalen. Daar zijn genoeg gratis alternatieven voor.
Wat me vooral stoort is dat het over slechts enkele hardnekkige verkopers gaat. Verkopers die vroeger vaste verkoper waren op Ebay. Nadien zijn die gestopt en zag je die enkel tijdens een "gratis plaatsingskosten" weekend. Die bieden nu steeds opnieuw dezelfde brol aan die niemand wil of gewoon aan een veel te hoge prijs. Die gebruiken die veilingen gewoon als verdoken NU KOPEN. Een hoge startprijs (=nu kopen prijs) en met veilingen die slechts 24 lopen. Indien niet verkocht (=99% van de gevallen) worden die objecten gewoon opnieuw aangeboden. Iedere dag zie ik opnieuw en opnieuw dezelfde objecten aangeboden worden terwijl de aanbiedingen waar ik Ebay goed voor betaal daar helemaal in verdrinken.
Zoals vermeld verkopers die Ebay helemaal links laten liggen als ze moeten betalen. En nu het gratis is, komen ze de boel verpesten voor de andere. Ik vind het niet normaal dat ik 5 pagina's na elkaar tegenkom met allemaal objecten van dezelfde particuliere verkoper. Een particuliere verkoper die hier niets voor moeten betalen heeft, die geen PayPal in zijn strot geramd wordt en waar de koper dus geen bescherming heeft, noch wettelijk nog via PayPal. Als zakelijk verkoper betalen we wel een heleboel kosten en worden onzo objecten helemaal bedolven. Mijn aantal page views spreken boekdelen. Ik heb nog nooit zoveel items op staan gehad terwijl mijn page views lager liggen dan normaal.
Ik ben er zeker van dat ik niet de enige zakelijke verkoper ben die er zo over denkt.