- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 24-12-2011 19:05
Beide situaties al voorgehad. 1 situatie zeer vergelijkbaar met die van Supergiftman.
2 items van zo'n 60 euro verkocht die met PayPal betaald werden. Op Ebay positieve feedback ontvangen. 3 dagen nadien een PayPal chargeback (trouwens ook door een koper uit het Brusselse). Koper reageerde op geen mails. Het telefoonnummer bestond niet. PayPal gebeld om van min oren te maken. Die beweerden toen dat ik beschermd was (ook al had ik niet traceerbaar verstuurd). En dat het geld teruggeboekt was naar de koper zonder dat die van mijn rekening ging. Mijn transactiebestand toonde wel het volgende
Datum X: betaling ontvangen
Datum Y: betaling geblokkeerd
Datum Z: betaling teruggeboek
Gezien ik constant betalingen ontvang, kan ik op geen € 100 zeggen hoeveel geld er op mijn PayPal staat. Ik kan enkel de persoon bij PayPal geloven, alhoewel ik daar grote twijfels over had.
Een paar weken geleden nog zo'n uitgstelde bankbetaling ontvangen van een Nederlandse koper. Toen is me toch niets opgevallen over hogere kosten. Ik vraag me trouwens af waarom ik als verkoper hogere kosten zou moeten betalen omdat de koper geen geld genoeg op zijn PayPal staan heeft? Het koppelen van een credit card/bankrekening heeft toch net de bedoeling om ervoor te zorgen dat je kan betalen ook indien je PayPalsaldo niet toereikend is.
Na de feestdagen contacteer ik in ieder geval PayPal al. Ik wil meer duidelijkheid over die kosten van max. 35 euro.