- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 26-12-2011 08:22
Een paar weken geleden nog zo'n uitgstelde bankbetaling ontvangen van een Nederlandse koper. Toen is me toch niets opgevallen over hogere kosten. Ik vraag me trouwens af waarom ik als verkoper hogere kosten zou moeten betalen omdat de koper geen geld genoeg op zijn PayPal staan heeft? Het koppelen van een credit card/bankrekening heeft toch net de bedoeling om ervoor te zorgen dat je kan betalen ook indien je PayPalsaldo niet toereikend is.
Na de feestdagen contacteer ik in ieder geval PayPal al. Ik wil meer duidelijkheid over die kosten van max. 35 euro.
Bij de komende wijzigingen staat niets vermeld over een verandering van de basiskosten bij een uitgestelde bankbetaling voor een commerciële PayPal transactie. Dus kunnen we aannemen dat deze hetzelfde blijven als de huidige die vermeld zijn onder sectie 8, € 0,35 + 3,4% voor commerciële betalingen in euro tussen EU landen. Wat wel verandert, is dat er een maximum plafond (fee cap) van 35 euro op deze kosten van toepassing wordt.
Op PayPal.com VS is het bestaande maximum kostenplafond bij een uitgestelde bankbetaling eerder dit jaar niet verhoogd maar afgeschaft, maar de basiskosten zijn dezelfde gebleven als die van de andere commerciële PayPal transacties.
_____hughwitte________________