- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 07-01-2012 23:47
Als zelfstandige, zakelijke verkoper via een partikuliere account verkopen, daar is totaal niets mis mee.
Dit is net hetzelfde als dat je via de andere verkoopsites verkoopt.
Enige voordeel, op ebay en op enkele andere verkoopsites heb je wel voordelen omdat je dan vermindering krijgt en geen btw betaald voor je plaatsing en op de comissies.
Ik verkoop mijn artikelen waar ik zelf wil, of dit nu op de markt is, in m'n winkel, via een tweedehands of zoekersite, dat maakt allemaal niets uit.
Wat ik verkoop en waar, dat word in de verkoopboek geschreven en daar zit 21% btw op die ik moet doorstorten, maakt niet uit of ik dat nu op ebay verkocht heb, partiluliere of zakelijke account, zoekertjes site of wat dan ook.
Ikzelf ben ook met een partikuliere account begonnen op ebay, voor m'n boekhouding maakte dat niet veel uit. Dus !?
Waar wij als zakelijke verkoper WEL aan gebonden zijn is de terugnameplicht. Maar als we via een partikuliere account verkopen zijn we NIET verplicht om paypal te gebruiken en niemand kan ons dit verbieden.
Dus, conclusie, wil geen PAYPAL betalingen meer door de strot geduwd worden, schakel dan over op een partikluliere account, dit is volkomen wettelijk, niets verkeerds mee.
zorg dat elke verkoop netjes geboekt staat, laat de belastingen of btw dan maar komen.
Johan