Dit is iets waar ik me al vaker aan geergerd heb, en in mijn buurt ken ik er ook zo van die koppels.

Als wij naar de vroegmarkten gaan dan komen we ze ook tegen, de "zwartwerkers".  Velen denken dat dit de antiqairs zijn maar niets is minder waar. Vrijdagmorgen in Oostende op de rommelmarkt, ze waren er allemaal, mensen die aan de ziekenbond zitten, die werkloos zijn, die op vervroegd pensioen zijn, zelfs een vrouw die 2 jaar een antiekwinkel had, nu aan de ziekenbond zit en haar btw nummer opgegeven heeft om rustig haar handeltje in het zwart verder te zetten.  Hun "sport" is vlug alles aankopen en dan zelf terug vaak veel te duur verkopen waardoor het zelfs voor de reguliere verzamelaar of rommelmarkbezoeker niet meer plezant is omdat die gasten de prijzen zo omhoog duwen.

Hier is het zelfs zo dat bvb de rommelmarkt om 7 uur start maar die zwartwerkende opkopers die kopen eerst op en zetten dan pas hun stand op rond 9 uur.

Ik heb me er al lang bij neergelegd maar 't is een feit, ze verzieken vaak de ganse boel en toppunt van al is dat ze ons, de zakleijke verkoper die er werkelijk moet van leven, met veel afgunst bekijken want voor hen zijn wij de dieven, diegenen die hun "hobby" verstoren terwijl het net andersom is.

Ik zeg steeds, verkoop Uw inboedel op rommelmarkten of op internet, volkomen normaal, totaal niets op tegen, of zelfs een oude verzameling, maakt niet uit, dit moet kunnen.

MAAAAR wie specifiek aankoopt om te verkopen is een handelaar en dit kan je geen hobby meer noemen.  Dan moet je net als ons btw en belastingen en sociale zekerheid betalen.

Juist is juist.