Hoi collega,

hoe langer we in de buzinnes zitten hoe minder wij  inderdaad naar markten gaan want beetje per beetje krijgen we meer inboedels. Mensen dragen ook steeds minder naar de kringwinkel maar wat wel opvalt is dat ze eerst zelf proberen te verkopen op internet en als het dan niet lukt dan komen ze aankloppen bij ons, de professionele verkoper.  Helaas willen ze dan wel de prijs die vaak duurder is of dat wij maar zouden verkopen in de winkel omdat ergens iemand hen gezegd heeft hoe duur het wel is.

Ook hier op ebay komen steeds meer zwarte handeltjes van brocante en antiek.  In Oostende alleen al heb ik met de zoekrobot zo'n 12 tal veelverkopers gevonden.  Met feedbacks om van te duizelen en 4 ervan ken ik van zien op markten.  Als de belastingen hier eens over valt dan zou ik niet in hun schoenen willen staan.

Meer en meer verkoop ik ook aan zakelijke verkopers want in specifieke voorwerpen kan je beter tevreden zijn met je winstmarge en een collega ook wat winst gunnen.  Ik kwam het tegen met een Sterling zilveren dienblad.  Had dit blad aan 500 euro verkocht en m'n collega kon er op zijn beurt 750 van maken aan een zilversmid die er wellicht nog eens op kan verdienen. Ondertussen is de zilverprijs zo gestegen dat het dienblad van 1 kg al maar dan 800 euro waard is enkel aan gewicht.

Enfin, het is een boeiende wereld van brocante en antiek en de negatieve dingetjes er rond moeten we er maar bijnemen.

Feit is als ik onderhandel op een markt met een verkoper en er komt zich zo'n parasiet er zich mee moeien om het voorwerp voor m'n neus weg te kapen terwijl ik aan het onderhandelen ben, dan hangt hij of zij.  Dan ben ik echt niet benauwd om de persoon aan te geven aan de belastingen. Dit is mijn brood en daar moeten die zwartwerkers met hun fikken afblijven.

,-)