- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 08-01-2012 19:31
ik lees hier veel zaken die niet kloppen hoor beste mensen !
rommelmarkten die vol staan met zelfstandigen ???? vergeet het!
rommelmarkten staan nogal vol met nepzelfstandigen, mensen die zo'n zeer mooi kraam hebben met alles er op en er aan waar je ZOU VAN DENKEN dat het zelfstandigen zijn maar het zijn zwartwerkers. Ik doe elk weekend "bargainhunt' op de Vlaamse rommelmarkten, al meer dan 10 jaar, en ik weet ze allemaal zitten !!!!
Ik lees hier een zeker negativisme tegenover zelfstandigen en vraag me af waarom. Een zelfstandige krijgt GEEN 13de maand, krijgt GEEN ziekengeld, niet doorbetaald, GEEN vakantiegeld, KLEIN pensioentje, .... enz ....
Sorry hoor beste vrienden maar mijn ervaring althans is dat je met echte zelfstandige handelaars op een rommelmakt ZAKEN kunt doen omdat die mensen er moeten van leven, waar het met die andere soort verkopers heel anders verloopt.
Ik zit in de antiek brocante en ze kennen mij op de markten, er zijn er heel wat van die zwartverkopers die NIET WILLEN aan mij verkopen omdat ze niet willen dat ik nog winst maak op hen ! Omgekeerde wereld dus.
Wij hebben een antiek brocante winkel in Oostende en algemeen is de reactie van onze klanten (we hebben veel vaste klanten) dat we goedkoper zijn dan op rommelmarkten. Voor ons is dit een goed teken.
Het i dus totaal misplaatst om bvb te denken dat een zelfstandige DUURDER is dan een zwartwerker.
Nu, ik spreek echt wel als ervaringsdeskundige.
Ik vind het VEEL MINDER ERG dat een zelfstandige eens wat zwart werkt dan dat een beroepsdopper, een ocmw' er, ... dit doet! Zelfstandigen moeten hun eigen boontjes doppen en velen hebben niet eens het idee wat het is om als zelfstandige door het leven te gaan, er is een keiharde discipline voor nodig want als je in je luie zetel zit komt er geen geld binnen. Welen stellen een zelfstandige zaak noga IDYLISCH voor.
Johan