Toch enkele reacties beantwoorden:

@ comp-shop: ik weet uiteraard niet of ze zullen verwijderd worden of niet maar je kan er niet om heen dat deze acht waarbij de koper zaken schrijft die niet kloppen... "zijn geen originele lego-producten, en dat wordt er enkel verdoken bijgezegd" terwijl in titel en beschrijving duidelijk staat dat het om Sluban-produkten gaat en nergens de illusie gewekt wordt dat het Lego is, dan vind ik dat er voldoende bewijsmateriaal is om deze feedbacks als foutief en onterecht te beschouwen.

Wat mij betreft, maakt het inderdaad geen verschil uit of die nu van 8 verschillende of van 1 en dezelfde persoon zouden komen. Het feit dat hij zaken schrijft die niet eens stroken met titel en beschrijving zijn in mijn geval echter stuitend. In jouw 14 gevallen heb je echter niets in de hand en zijn het feedbacks waar je geen bewijsmiddelen kan voorleggen om ze te laten verwijderen, hoe erg ook voor jou (en dat meen ik hoor, we hoeven daarom nog niet de intiemste vrienden te zijn é).

Had mijn koper bvb geschreven: "Produkten van lage kwaliteit", dan kon ik daar net als jij niets aan veranderen en was ik verzekerd dat ebay ook niet zou ingrijpen maar mijn koper was nu eenmaal van mening dat hij met deze feedbacks zou wegkomen. Ik kan alleen maar hopen van niet dus met deze feedbacks (ik hoop dat ik hiermee nu niemand met snode plannen op ideeën bracht)

Wat het vrij zeker zijn betreft omtrent de verwijdering van de feedbacks, kan ik jullie het volgende melden:

- ik heb gisteren via het gewone ebay-systeem een mailtje gestuurd en kreeg een antwoord dat het 3 tot 5 dagen kon duren vooraleer ik een eactie kreeg

- ik heb vanmorgen naar de Powerseller-lijn gebeld en kwam vrij snel tot de vaststelling dat ze mij daar niet zouden helpen: voor problemen met feedbacks moest ik via mail contact opnemen naar een welbepaald mailadres

- ik heb daar dus ondertussen ook een mailtje naar toe gestuurd in de hoop snel enige reactie te krijgen. Het mailtje werd opgesteld met uitgebreide fundering van alle reeds ondernomen stappen, de vergelijking tussen ontvangen feedback enerzijds en de beschrijving anderzijds, en nog één en ander...

Ik kan je alleen verzekeren dat ik daar bij ebay geen enkele voorkeursbehandeling krijg ook al heb ik in het verleden net als sommige andere ebay-gebruikers en forumbezoekers voor ebay.be gewerkt ten tijde dat ebay.be nog zijn hoofdzetel had in Brussel. En... geloof het of niet maar zelfs toen kregen we geen voorkeursbehandeling omdat we een "voorbeeldfunctie" hadden.

"De juiste weg kennen", die ken ik dus ook niet, wie ze weet mag ze mij wel aanwijzen hoor. Ik vrees alleen dat ze niet bestaande is 😉

Tot slot... ik heb me al meermaals afgevraagd hoe een feedbacksysteem beter zou kunnen functioneren en dan kom ik uit bij het geschillensysteem van Paypal. Hierin komt er in eerste instantie geen ingrijpen aan te pas maar wordt je bijna als koper en verkoper verplicht tot communicatie en zoeken naar een oplossing. Indien het probleem dan blijft bestaan, oordeelt Paypal dan zelf over de oplossing voor het probleem. Waarom zou een gelijkaardig systeem niet kunnen op ebay???

Photobucket - Video and Image Hosting