De 9600 EUR is echt wel overdreven hoor! Ik verkoop zeker niet gemiddeld voor 800 eur per maand. In de zomermaanden bvb hou ik me niet bezig met Ebay. De laatste weken/maand heb ik inderdaad wat meer verkocht dan anders, maar het is me ook een beetje een raadsel waarom sommigen plots vrij veel boden voor een simpel kwartet bij manier van spreken.

Ik zit zowat op die grens van 5500 EUR schat ik. Maar mijn aankopen zijn nog een stuk hoger! Zonder dan nog rekening te houden met de kosten van Ebay/paypal zelf.

En ik heb een full time 9-5 job, speel voetbal, heb nog een hoop andere hobbies en interesses, dus dit is zeker geen full time bezigheid. Ik vind het een beetje grof om daar van uit te gaan eerlijk gezegd.

Om de 2 weken de donderdag gooi ik een 50tal dubbele kwartetten op Ebay, die dan telkens na 10 dagen de zondag aflopen. (m.a.w 2x per maand dus). Voor zo’n sessie moet ik rekenen op een klein uur voor alle foto’s te nemen, en dan via Turbolister ben ik een tweetal uurtjes mee bezig om de aanbiedingen te maken. M.a.w. alles samen drie uur ben ik daar mee bezig. En na het aflopen van de biedingen nog een tweetal uur om alles netjes in te pakken of in enveloppes te steken. Dat maakt 5 uur op 14 dagen… (voor mijn kwartetten). Soms gooi ik tussenin nog wat dubbele postzegels op Ebay ook. In 2012 bijna niet het geval geweest. Afgelopen weken wel.

En wat mijn feedback betreft, ik doe ook echt mijn stinkende best om de kopers te plezieren, als ze wat meer kwartetten kopen, geef ik hen nog wat dubbels er gratis bij tot de grens van het postpakket (tot 2 of 5 kg bvb)

Allez ja, ik vraag mij af, wat moet ik anders doen met al die dubbels? Ik kan ze toch moeilijk weggooien? Die zullen na verloop van tijd wel minderen, omdat ik op de duur geen loten meer zal kopen, maar individueel op kwartetten ga bieden om mijn verzameling te vervolledigen.