Hallo Aerogi,

natuurlijk meen je dat best, ik begrijp je best hoor, wat moet je doen met je dubbels.

Alleen moet je goed beseffen dat de belastingdienst dit niet zo ziet ook al zie jij dat totaal anders.

Enkel en alleen argumenteren dat je meer aankoopt dan verkoopt is voor hen geen reden.

Onderschat vooral zelf niet de tijd die je hier in stopt. Je somt een 5 tal uurtjes per 14 dagen op maar dat maak je alleen jezelf wijs.  Dit vind ik de moeite niet om over te discussiëren.

Ik wil enkel en alleen aan de kaak stellen dat het niet eerlijk is dat een zakelijke verkoper die ook tweedehands spul verkoopt zoals U doet, zich moet houden aan alle wettelijke normen, terugnameplicht, btw betalen op z'n verkoop en zelfs op de verzending, sociale zekerheid betalen, een heuse boekhouding moet bijhouden, belasting op winsten moet betalen, dit terwijl er op Ebay duizenden "verzamelaars" zoals U, een lukratief handeltje hebben en zich aan niets wettelijks houden.

Dit is geen aanval op U maar gewoon puur een vaststelling en elke zakelijke verkoper zal me hierin bijtreden.

Maar nogmaals beste Aerogi, ik begrijp je best hoor en je bedoeld het goed en je bent je van geen kwaad bewust. 

Helaas, vadertje staat ziet het totaal anders.

,-)