- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 20-03-2013 12:00
Beste Videofreak.
EBAY is een prachtig platform voor alle partikulieren die hun spulletjes kwijt willen en er graag een centje voor willen hebben.
Daar is absoluut niets mis mee.
Maar het is nooit een exclusief recht geweest en ook niet de bedoeling dat EBAY enkel en alleen voor partikulieren zou zijn. Waar je dat vandaan gehaald hebt is me een raadsel.
Nogmaals wil in al mijn collega zakelijke verkopers, niet alleen mijzelf, de hemel in prijzen voor hun klantvriendelijkheid, de gedrevenheid, de motivatie, het streven naar perfectie, het correct afhandelen van handelsdeals.
Zonder tevreden klanten kunnen wij geen handel drijven, het is ons vak, het is een beroep, wij doen dat met trots. We houden ons aan de wettelijke verplichtingen die ons ook door Ebay opgelegd worden.
Niemand van ons, zakelijke verkopers heeft ook maar 1 signaal geuit dat partikuliere verkopers moeten verdwijnen, dat is je reinste onzin.
Je moet alleen het onderscheid durven zien tussen de vele 100000den partikuliere verkopers die sporadisch eens wat aanbieden uit hun eigen inboedel, een verzameling, een erfenis EN de zeer vele partikuliere veelverkopers die een lukratief zwart handeltje hebben.
Die laatste zijn onze regelrechte valse concurenten en dat wij daar op tegen opkomen is normaal.
Je zal maar een zakelijke verkoper zijn die een item aan 5 euro verkoopt aan een normale eerlijke prijs terwijl je platgeconcureerd wordt door een partikulier die in China een partij gekocht heeft en hier voor 3 euro verkoopt zonder BTW, zonder RSZ, zonder BELASTINGEN te moeten betalen!
Waarmee ik bedoel dat EBAY GEEN platvorm mag zijn voor zwarthandelaars. Of ze nu partikulier of zakelijke verkoper zijn maakt geen verschil.
Het is absoluut NIET verboden om wat bij te verdienen in deze tijd. Maar eigenlijk verklap je nu jezelf, U verkoopt om "bij te verdienen". Dus ? Waarom zouden wij als zelfstandigen dan WEL belastingen moeten betalen op wat wij "verdienen" en jij niet?
Ga eens naar die link die ik je gegeven heb, daar vind je veel terug hoe en wat.
Ik wil nog op 1 iets terugkomen dat ik niet begrijp. Je zegt zelf dat ze je pakken op 150000 aangeboden artikelen, maar wat heb je effectief verkocht, er moet toch meer aan de hand zijn?
Geef eens een antwoord op mijn volgende vraag: HOEVEEL FEEDBACKs heb je van VERKOCHTE goederen op HOEVEEL tijd ?
Durf je hier op te antwoorden?
Ik vind het eveneens NIET sportief en eerder egoïstisch dat je honderden items door het feit het gratis is, maar 1 dag laat veilen en daardoor dus telkens weer bovenaan staat. Je biedt ze elke dag opnieuw aan. Dit belemmerd de zichtbaarheid van de andere verkopers denk ik, omdat jij zonodig op nr 1 wilt staan. Misschien was iemand daardoor wel erg boos en werd je aangegeven?
Johan