Aerogi, volg de raad van Supergift op, ga je informeren voor het te laat is.  Beter voorkomen dan genezen.  Als nadien blijkt dat het allemaal voor niets was, dan heb je geluk. Maar wees voorzichtig.

Ik heb niets tegen U als persoon hoor, integendeel, maar ik heb wel een keihard standpunt tegenover concurentievervalsing en daar worden wij zakelijke verkopers teveel mee geconfronteerd.

In alle eerlijkheid, één van m'n klanten is al 10 jaar werkloos en heeft een bloeiend handeltje op andere tweedehands sites en hij staat in de zomer elke zondag op de rommelmarkt te verkopen.  Frapant verhaal is dat hij niet kan gaan werken zoals jan en allemaan omdat hij dan geen tijd meer heeft voor z'n zwart handeltje.  Hij is echt de slimste zolang hij niet gepakt wordt en naiëf als hij is verteld hij z'n handelspraktijken overal rond.  Ik zal hem niet aangeven maar ik vrees als hij eens tegen de verkeerde zal lopen dat hij hangt.  Alleen is hij wel zo slim om niet op Ebay te verkopen omdat je nergens geen feedbacks kan lezen van z'n verkopen. Je moet ook zoveel mogelijk bij hem thuis komen ophalen, cash betalen, de auto's die hier voor z'n deur staan, 't is soms te gek voor woorden. 

Ik ben fallicant tegen zijn handeltje en ik heb hem dat ook al meerdere malen gezegd, hij heeft geluk want ik ben nu ook niet de persoon die anderen gaat verklikken, tenandere je moet iets kunnen bewijzen en ik wil niet in ruzie leven met de buurman. laat de vrede maar in de straat.

Alleen het is niet eerlijk.  Het systeem in ons and maakt dat allemaal mogelijk, helaas.

Ik ken zelfs persoonlijk een collega brocanteur die 2 jaar een winkeltje openhield in Oostende, maar haar zaak draaide niet vlot, ze is gestopt, ze heeft haar btwnummer opgegeven en nu staat ze bijna elk weekend op rommelmarkten. Nog straffer, ze blijft dus aankopen en verkopen en om het nog veel straffer te maken heeft ze met haar man en dochter een vzw opgericht om rommelmarkten te organiseren.  De opbrengst zou voor een goed doel zijn. Maar die zaak volg ik nu wel eens wat dichterbij want misbruik maken om voor een goed doel te gaan verkopen, dat is iets wat ook streng bestraft wordt.  Het idee is nobel maar er zit veel meer achte, helaas.

.