- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 23-06-2013 00:51
Even terzijde. Misschien staat dit er al langer en is me dit voordien nooit opgevallen. In mijn verkoopsmanager pro heb ik plots een optie om een traceernummer toe te voegen. Is dat nu al langer of is me dat voordien niet opgevallen?
Momenteel is het voldoende om PowerSeller te zijn om korting te krijgen op uw Ebay factuur. Ebay heeft al aangekondigd dat dit in de toekomst zal veranderen. Enkel nog korting voor top rated sellers.
In het buitenland zijn de voorwaarden voor top rated seller te zijn al zwaar verstrengd. Ik hoop dat ze hier in België niet hetzelfde gaan doen.
Voorwaarden in het buitenland:
* Minimum 14 dagen retour
* max. 1 dag verzendtijd
* verzendoptie met levering binnen 1 dag
* verzendoptie waar gratis verzending aangeboden wordt
In de States is er dan ook nog de verplichting om met traceernummer te versturen. Ik dacht dat je daar 90% van al uw items binnen de werkdag moet versturen met traceernummer.
Vroeger had iedere Ebaysite zo een beetje zijn eigen regels. Ik heb de indruk dat ze die nu wereldwijd aan het samentrekken zijn.
In de praktijk zou dit betekenen dat je alle items gratis (=verzendkosten inbegrepen) moet versturen binnen 1 werkdag, waarbij je ook een optie aanbiedt met traceernummer (Taxipost/aangetekend). Voor zo ver ik weet is dit enkel nog maar zo in de VS, maar daar moet je een traceerbare verzenddienst gebruiken.
In de realiteit komt het erop neer dat de eisen zo hoog liggen dat het bijna onmogelik is om Top Rated te blijven. Lage beoordelingen via het sterrensysteem nog buiten beschouwing gelaten.
Gezien ik daar plots de optie voor een traceernummer toe te voegen zie verschijnen, vrees ik dat Ebay met dat Top Rated Seller programma wel eens dezelfde weg wil opgaan als in het buitenland.
Voorwaarden zijn nu trouwens al niet te te doen. Als je 100 items verkoopt - er vanuit gaande dat alle 100 kopers feedback achter laten - en er geeft 1 een lage sterrenbeoordeling, is al voldoende om je top rated seller status kwijt te spelen. Je mag immers max. 0,60% lage beoordelingen hebben.
Met als gevolg slechtere zichtbaarheid + korting op uw Ebay factuur kwijt.