- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 20-03-2013 18:03
Videofreak,
als ik je gemoedsrust enigzins kan bedaren, NEEN, ik heb je niet aangedragen. Kan ook niet hé, je verkoopt m'n artikel niet en ik weet niet eens je andere account, had nog nooit van je gehoord voor je deze topiuc startte.
Maar jawel, ik heb een uitgesproken mening over tal van topics en wijk daar niet van af.
Neem inlichtingen bij mensen die er iets van kennen en zorg dat je geen torenhoge boete moet betalen.
Wat die BTW betreft, jawel, wij recuperen btw als we iets nieuws kopen om te verhandelen MAAR NIET als wij privé kopen.
Als ik een ceedeetje ga kopen betaal ik ook btw net zoals U en ik kan dat niet zomaar in m'n boekhouding steken, dat aanvaarden ze zomaar niet hoor, dat is zo'n misvating van velen.
MAAAAR als U bij mij iets van 121 euro koopt dan moeten wij WEL 21 euro doorstorten aan de btw en vele partiulieren beseffen dit ook niet.
Ter verduidelijking: zie eens mijn Feedback. Ik heb een poef verkocht voor 45 euro.
Van die 45 euro moet ik 7.81 euro aan de btw doorstorten. Ik heb die poef voor 25 euro aangekocht (excl. btw) Belastbare winstmarge 12.19 euro (maar er moet nog commissie af ook) Ik zit in een belastingsschijf van 40% ..... zou ik er 5 euro aan overhouden ? denk het niet.
Maar wij zien het in z'n algeheel en als wij als kleine zelfstandigen een kleine 1000 euro kunnen overhouden om elke maand van te leven zijn we kontent. NEEN, voor het geld moet je dit niet doen maar we doen dat met hart en ziel en de vrijheid die je hebt.
Gelukkig zijn dat je elke dag gezond kan opstaan, eten kan kopen, een dak boven je hoofd en met veel mensen kunt omgaan. We hebben niets te kort.
Ik wens je echt wel veel geluk hoor, maar wees voorzichtig Videofreak.
,-)
.