Opties
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 01-03-2011 06:19
Het is in elk geval NIET CORRECT van de koper.
De koper is - waarschijnlijk door gebrek aan ervaring in internetaankoop (laagfeedbacker ??) - een beetje onredelijk, maar ik zie niet in waarom hij in dit stadium als niet correct wordt bestempeld...
Een echte paypaldief is meestal wel zo slim wat langer te wachten.
Ik werk met deze account 100% op ebay.fr, en dergelijke geschillen van beginnelingen zijn er schering en inslag.
De hoofdoorzaak is de onvoorstelbaar slecht presterende Franse post.
Hieronder de standaardtekst uit mijn tekstendatabase die een dergelijke ebayer van me krijgt :
Bonjour, Sylvie !
Je comprends votre inquiétude...
Votre paiement est bien arrivé vendredi le 11/2 à 22,33 h, et votre colis est parti lundi matin le 14/2 .
Mes objets partent toujours le lendemain (ou le 1ier jour ouvrable) de la réception du paiement, et cela par envoi prioritaire.
Le problème est que la poste française perd sérieusement les pédales.
Si tout va bien, les envois arrivent après deux jours ouvrables, mais nous avons déjà eu des cas où le courrier prend jusqu'à quatre semaines pour arriver à sa destination.
Cela n'est plus 'un peu long', mais plutôt scandaleux.
La raison ? Personne ne sait pourquoi.
Cette situation m'embète, surtout parce que j'y suis pour rien et je ne peux rien faire ...
J'espère que vôtre colis ne tardera plus longtemps ...
Bien cordialement
Het gaat er vooral om te vermijden dat het geschil wordt opgewaardeerd tot een claim.
Stuur die koper elke dag een kort vriendelijk mailtje, waaruit blijkt dat jijzelf ook ongerust bent : meestal beginnen ze nors te antwoorden, maar ze worden ook wat geduldiger...
En een bezorgtermijn voor post naar Frankrijk van twee, drie weken is echt niet ongewoon.
Aangetekend versturen lost trouwens niks op : gaat soms even traag ...