- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 14-05-2011 19:30
Ebay is goed bezig X-(
Alle nieuwe regels die afgelopen 2 jaar ingevoerd zijn, maken het ons als (professionele) verkoper enkel maar moeilijker.
In mijn beginperiode ging ik vaak bij de concurrentie kijken vooral qua prijssetting. Van de toenmalige gameshops blijft er zo goed als geen enkele meer over.
Hun opvolgers hebben Ebay ook verlaten. Een gameshop die ik maanden geleden zien opstarten heb (ondertussen meer dan 1000 feedbacks) heeft er de brui aan gegeven. Een andere grote shop (+10.000 feedbacks) zie ik ook al een paar weken uitverkoop houden. Voor 90% zeker dat die ermee stopt.
Ondertussen zie ik het een en't ander gebeuren bij een andere shop, wat me doet geloven dat deze er binnenkort ook de brui aan gaat geven.
Zeker de laatste 2 zijn grote shops. Die verkopen (verkochten) honderden items per maand. Voor een relatief kleine Belgische Ebaysite zeker niet slecht.
Shops die 200-300 en meer items/maand verkochten hebben er de brui aan gegeven. Nieuwe shops die opgestart zijn verkopen nog niet de helft.
Andere categorieën bezie ik niet. Ik weet alleen in de categorie games dat ze aan het vallen zijn als vliegen. Ik zie steeds meer en meer vaste verkopers afhaken. Zowel verkopers met een shop, als de reguliere veilingverkopers.
Enerzijds zou ik dat moet toejuichen wegens minder concurrentie, maar des te groter het aanbod, des te meer kopers en daar varen we allemaal wel bij. Ik vind sowieso dat het aanbod op Ebay sterk verschraalt is.